به گزارش ایرنا، مجتبی بیرانوند روز پنجشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات فرمانداری بروجرد اظهارداشت: با توجه به اینکه حاشیه نشینی یکی از آسیب های اجتماعی پس از سیل است.
وی افزود: با توجه به وقوع سیل کم سابقه ای که ابتدای امسال در لرستان رخ داد، مباحث روانشناسی و برنامه های تاب آوری اجتماعی در مناطق سیل زده بخوبی اجرا و مدیریت شد.
بیرانوند با اشاره به اینکه در بخش اجرا همچنان موضوع اقدامات فرهنگی و مداخلات فرهنگی در راستای پیشگیری از اعتیاد در اولویت قرار دارد، بیان کرد: در این حوزه باید دردمندانه وعنوان یک دغدغه اصلی عمل کرد.
وی اضافه کرد: با اینکه در حوزه مقابله با مواد مخدر لرستان استان لرستان رتبه دوم را در کشور دارد اما در بخش اقدامات فرهنگی که دستگاه های فرهنگی باید اقدام کنند به مداخلات فرهنگی بیشتر نشده است.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان ادامه داد: بطور کلی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تلاش های زیادی انجام شده و هزینه های زیادی از جمله شهدای حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته ایم که همگی این تلاش ها در واقع مسئولیت ما در برابر مبارزه با مواد مخدر را سنگین تر می کند.
وی با تاکید بر اجرای برنامه های کاهش آسیب گفت: اگر برنامه هایی همچون توزیع صد هزار سرنگ در پاتوق های مصرف مواد مخدر اجرا می شود باید با احساس مسئولیت نسبت به جمع آوری همان سرنگ ها اقدام کرد تا با مصرف مجدد بقایای آنها آسیب های بیشتری انتقال داده نشود.
بیرانوند افزود: برای کاهش کار دستگاه های مقابله ای با مواد مخدر و دستگاه های درمانی در حوزه اعتیاد و بیماری های ناشی از آن در اولین گام باید اقدامات فرهنگی در این حوزه را جدی تر گرفت.
وی با تاکید بر ضرورت درمان معتادان متجاهرافزود: اگر در شهرستان امکان درمان و ساماندهی معتادان متجاهر وجود نداشت با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری باید به مرکز استان انتقال داده شوند.
وی با تاکید بر اینکه معتاد متجاهر به هیچ وجه نباید در سطح شهر پرسه بزند، اظهارداشت: در مرکز استان ظرفیت نگهداری و ساماندهی 450 نفر در اختیار بهزیستی قرار دارد که باید در صورت مشاهده معتادان متجاهر به این مراکز انتقال داده شوند.
دبیر شورای مبارزه بامواد مخدر لرستان با اشاره به مشکلات دارویی که در کلینیک های درمان اعتیاد وجود دارد، بیان کرد: موضوع دارو و درمان باید در این بخش باید حل شود تا جلوی حیف و میل هایی دارویی که در این حوزه وجود دارد گرفته شود.
بیرانوند اضافه کرد: پنج استان بعنوان پایلوت اجرای جدایی درمان از دارو انتخاب شده اند که لرستان هم آمادگی برای پایلوت بودن در این بخش را اعلام کرده است.
1920/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.