به گزارش ایرنا، قاسم والیزاده روز چهارشنبه درنشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان درسالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: براساس دستور رییس محترم جمهور و ابلاغیه به وزیر کشور قرارگاه سازندگی و بازسازی مناطق سیل زده ایجاد همچنین در استان به ریاست استاندار لرستان تشکیل شد.
وی بیان کرد: توزیع اقلام باید به صورت هدفمند انجام شود و چنانچه دستگاه ها اقدام به توزیع لوزم خانگی می کنند باید به خانواده های آسیب دیده ثبت شده صورت گیرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: دستگاه ها باید اطلاعات مورد نظر خانواده های آسیب دیده را از بنیاد مسکن دریافت کرده و نسبت به توزیع اقلام کنند و اولویت با افرادی است که آسیب دیده اند.
ولیزاده اضافه کرد: همچنین دستگاه های مربوط نسبت به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان درمناطق سیلزده اقدام کنند و اگردستگاهی اقدام به خرید اقلام می کند باید اعتبارات در مناطق سیلزده هزینه شود.
وی ادامه داد: تشکیل کلاس های تقویتی برای دانش آموزان سیلزده که نتوانسته اند درکلاس های درسی شرکت کنند توسط آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل بهزیستی لرستان در ادامه این نشست اظهارداشت: بازسازی روحی و روانی افراد آسیب دیده درمناطق سیلزده در دستور کار است و نباید دچار موازی کاری شویم چرا که با توجه به شرایط جوی درمنطقه و پرنشدن اقات فراغت جوانان، می تواند از لحاظ روحی روانی دچار مشکل شوند.
فاطمه زهرا توکلی گفت: تقسیم بندی جغرافیایی در مناطق سیلزده برای سرکشی به صورت هدفمند تعیین شود.
وی ادامه داد: یکی ازعواملی که می تواند بر روحیه جوانان تاثیر بگذارد بیکاری است که باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.
وی اضافه کرد: توزیع کالاهای اساسی می تواند بخشی از دغدغه مردم را کاهش دهد.
3210/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.