به گزارش ایرنا، یکی از مراسم های خاطره انگیز دینی که در سالهای اخیر برگزاری آن در مدارس به یک روال تبدیل شده، جشن تکلیف دانش آموزان 9 ساله است.
در واقع برگزاری مراسم جشن تکلیف در راستای الگوپذیری فرزندان از زندگی ائمه است که باید همه جوانب را در اجرای این آئین ها را سنجید تا خدای نکرده این مراسم معنوی به تراشیدن خرجی اضافه برای والدین کم استطاعت، خجالت دانش‌آموزان و فرار آنها از مراسم کشیده نشود.
شهرستان سلسله نیز از این روال مستثنی نبوده و برگزاری جشن تکلیف مدارس به دغدغه ای تازه برای والدین برخی دانش آموزان تبدیل شده و منجر به نارضایتی واعتراض برخی از آنها به نحوه برگزاری این جشن شده است.
مادر یکی از دانش آموزانی که به تازگی جشن تکلیف در مدرسه آنها برگزار شده است در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری این جشن برای خانواده ما حدود یک میلیون ریال هزینه در برداشته، برای من که سرپرست خانواده هستم واقعا هزینه ای سنگین است.
این بانوی الشتری با اشاره به اینکه هزینه مراسم جشن تکلیف دختر خود را از بستگانش قرض کرده است، افزود: واقعا ضروری است که در این شرایط اقتصادی، آموزش و پرورش هزینه های برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان را افزایش دهد.
وی بیان کرد: دین اسلام به پاکیزه بودن سفارش کرده اما نو بودن لباس را واجب نکرده است، آموزش و پرورش می تواند با کاهش این هزینه ها و ساده کردن جشن، کمک حال والدین باشد و دانش آموزان کم بضاعت هم خجالت زده نشوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش سلسله نیز در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: در برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان صرفا یکپارچگی پوشش دانش آموزان مطرح بوده نه گذاشتن بار اضافه بر دوش والدین.
حسین فرهادی هدف از برگزاری جشن تکلیف را آشنا شدن دانش‌آموز با احکام الهی دانست و اضافه کرد: اینکه این مراسم تجملاتی برگزار شود، کار شایسته‌ای نیست، حتی تاکید کرده ایم که در برگزاری جشن تکلیف برای دختران فقط یک چادر نماز ساده کافی است و مدیران مدارس باید به این نکته توجه کنند که بسیاری از مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند.
وی ادامه داد: وسایل اضافه در برگزاری جشن تکلیف باید حذف شود و این مراسم با کمترین هزینه برگزار شود تا اصل نماز دچار آسیب نشود.
مدیر آموزش و پرورش سلسله اظهارداشت: خانواده‌ها هم اگر مواردی را مشاهده می‌کنند که در مدرسه‌ای هزینه زیادی برای برگزاری مراسم جشن تکلیف درخواست می‌کنند باید به آموزش و پرورش گزارش خود را ارسال کنند تا برخورد لازم صورت گیرد.
7265/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.