به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی توزیع برق لرستان، فریدون خودنیا افزود: بر اثر سیل فروردین ماه، 380 کیلومتر از شبکه های فشار متوسط برق بطور کلی تخریب شد که در اوایل بروز حادثه، اولویت اصلی برقدار کردن موقت منازل و کمپ ها بود.
وی اظهار داشت: با وجود یکهزار و 190 میلیارد ریال خسارت سیل به زیرساخت های برق استان، احداث شبکه های موقت و تحمیل بار مالی معقولانه نبود ولی بر اساس وظیفه و حس انسان دوستی، روشنایی موقت روستاهای سیلزده در کمترین زمان برقرار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: با توجه به بازدیدهای مکرر به عمل آمده پس از سیل محل احداث شبکه های جدید که بیشتر در ارتفاعات و مناطق صعب العبور است طراحی و مهندسی شد.
خودنیا خاطرنشان کرد: در اکثر مسیرهای جدید شرایط به گونه ای است که امکان حمل تجهیزات از جمله تیرهای برق با تریلر و جرثقیل ممکن نیست و جابجایی ها یا توسط همکاران با تحمل مشقت های فراوان و یا از تراکتور اهالی روستاها استفاده می شود.
وی گفت: نیروهای پرتوان شرکت پس از سیل تاکنون بدون وقفه مشغول جایگزینی شبکه های جدید به جای شبکه های موقت هستند اما شرایط منطقه به نحوی است که احتمال می رود تا پایان امسال مشغول این خدمت باشیم.
سیل فروردین با آسیب به 1200 روستا و 18 شهر لرستان هشت هزار میلیارد تومان در بخش زیرساخت ها و 1500 میلیارد تومان در بخش کشاورزی خسارت به جا گذاشت و 41 هزار واحد مسکونی و تجاری را متضرر کرد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.