به گزارش ایرنا، گودرز امیری عصر یکشنبه در جلسه واگذاری تالاب بیشه دالان به محیط زیست که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، افزود: طرح احیای تالاب بیشه دالان باعث درآمدزایی در منطقه می شود و کاربری آن به مراتب بیشتر از کشاورزی برای مردم شهرستان است.
وی اظهار داشت: واگذاری تالاب بیشه دالان از طرف منابع طبیعی به محیط زیست باید سریع انجام و محیط زیست نیز طرح اجرایی خود را در تالاب به زودی انجام دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: طرح احیای تالاب بیشه دالان توسط محیط زیست به عنوان قام مقام منابع طبیعی ظرف سه ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.
امیری اضافه کرد: ۶۴۰ هکتار از وسعت تالاب بیشه دالان باقی مانده است، باید کل وسعت تالاب تحویل محیط زیست شود تا کارهای خلا ید انجام شود و متصرفین نیز توسط محیط زیست باید تعیین تکلیف شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا بیشه دالان نام تالابی است در شهرستان بروجرد، نام محلی آن بیشه دالون است و مساحت عمومی آن حدود ۹۱۳ هکتار برآورد شده‌است، تالاب بیشه دالان در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بروجرد و در دشت سیلاخور قرار گرفته‌است.
بیشه دالان از گذشته زیستگاه پرندگان مهاجری بوده‌است که برخی ماههای سال را در این منطقه می‌گذرانند، علاوه بر آن جانوران بومی دیگری از گروه پرندگان، دوزیستان، خزندگان و پستانداران در این منطقه زیست می‌کنند. مار، مرغابی، خرگوش، لاک‌پشت، حواصیل، گرگ، شغال و سگ آبی از حیواناتی هستند که در این ناحیه یافت می‌شوند.
به دلیل استفاده بی رویه از زمین‌ها و منابع آبی اطراف این آبگیر و نیز واریز فاضلاب روستاهای مجاور به درون آن، تالاب بیشه دالان در سالهای اخیر مورد تهدید جدی قرار گرفته و مساحت آن به ۴۵۰ هکتار کاهش یافته‌است.
به گزارش خبرنگار ایرنا عصر امروز یکشنبه امیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان به همراه فرماندار بروجرد و مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی از تالاب بیشه دالان بازدید و مقدمات واگذاری این تالاب به محیط زیست بررسی و انجام شد.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.