غلامرضا آقامیرزایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ایستگاهها با اولویت رسدیگی به مزارع گندم و باغات راه اندازی شد.
وی با اشاره به خسارت سنگین سیل به کشاورزی لرستان گفت: پاکسازی 100 هکتار باغ انار سیاب کوهدشت از رسوبات سیل به اتمام رسیده و اکنون عملیات پاکسازی در باغ های انجیر سیاه پلدختر در دست اقدام است.
وی تصریح کرد: 500 هکتار باغ انجیر بسیار مرغوب منطقه با قابلیت صادرات، از 10 تا 100 درصد آسیب دیده به نحوی که ارتفاع گل و لای و رسوب سیل در برخی مناطق تا سه متر رسیده و درختان به طور کلی پوشیده از گل و لای هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: عملیات پاکسازی باغات انجیر تا 2 هفته آینده تمام می شود و اقدامات لازم برای جلوگیری از خشک شدن درختان در دستور کار قرار گرفته است.
آقامیرزایی افزود: همچنین اقدامات اولیه برای انتخاب پیمانکار بهسازی و بازسازی جاده ترانزیتی خرم آباد - معمولان - پلدختر آغاز شده اما پس از وقوع سیل تاکنون اقدامات اولیه برای برقراری ترددهای موقت صورت گرفته و این محور هم اکنون باز است.
خسارت سیل به زیرساخت های لرستان 80 هزار میلیارد ریال و کشاورزی 15 هزار میلیارد ریال برآورد شده، 35 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری نیز آسیب دیده یا تخریب شده اند.
60 کیلومتر از جاده 120 کیلومتری پلدختر به سمت معمولان - ویسیان و خرم آباد بر اثر سیل آسیب جدی دیده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.