علی شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایگاه انتقال خون شماره یک بروجرد واقع در خیابان تختی ماه مبارک رمضان در 2 شیفت صبح تا ظهر و از افطار تا سحر آماده خونگیری از اهداکنندگان است.
وی با اشاره به اینکه نیاز به اهدای خون همیشه وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از فرآورده های خونی تا سه روز بیشتر قابلیت نگهداری ندارند روزه داران در ماه رمضان می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند و در همین راستا بعد از افطار نیز خونگیری صورت می گیرد.
شجاعی اظهار داشت: بسیاری از بیماران از جمله افراد مبتلا به تالاسمی، دیالیزی، سرطانی و تصادفی نیازمندان همیشگی خون هستند و اهداکنندگان خون در همه شرایط می توانند اهدای خون کنند تا این بیماران نیازمند با مشکلی روبرو نشوند.
وی بیان کرد: سال گذشته یکهزار و 262 نفر برای اهدای خون در بروجرد مراجعه کردند که از این تعداد 913 نفر موفق به اهدای خون شدند که 598 نفر از اهداکنندگان خون، اهداکنندگان مستمر بودند.
سرپرست انتقال خون بروجرد ادامه داد: در شب های قدر نیز خونگیری در پایگاه شماره 2 واقع در میدان صفا صورت می گیرد اما در غیر این شبها خونگیری در پایگاه شماره یک انجام می شود.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.