به گزارش ایرنا در ادامه این مطلب آمده است: هر از چند گاهی خبر وقوع حادثه تصادف و از دست رفتن جان چند انسان بی‌گناه در جاده ازنا به اراک به گوش می‌رسد ولی آن‌قدر فاصله این حوادث به هم نزدیک شده است که به نظر می‌رسد برای همه بخصوص مسئولان و دست‌اندرکاران عادی شده است و اگر اتفاقی در این جاده رخ ندهد جای تعجب دارد.
وقتی که یک جاده محلی کم‌عرض و پر پیچ‌وخم به جای آزادراه ترانزیتی اشتباهی گرفته می‌شود و کامیون‌های غول‌پیکر متعلق به استان‌های برخوردار و ثروتمند در این مسیر به‌صورت پشت سر هم و بی‌حساب‌وکتاب جولان می‌دهند باید منتظر هرگونه حادثه دردناک و دل‌خراش و داغدار شدن و یا بی‌سرپرست شدن یک یا چند خانواده محروم و مظلوم این منطقه بود.
محور ازنا به اراک که در حال حاضر نزدیک ترین راه دسترسی شهرستان ازنا و دورود به استان مرکزی و پایتخت می‌باشد متاسفانه به‌جای اینکه محل تردد ایمن مردم منطقه باشد به بلای جان آنها مبدل شده است و بارها مخاطرات و ضرر و زیان‌های ناشی از کوتاهی در رفع این مشکل گوشزد شده است اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.
عدم حضور مداوم گشت پلیس‌راه در این محور باعث جری شدن رانندگان متخلف بخصوص کامیون‌ها گردیده و با انجام تخلفاتی همچون انحراف به چپ در نقاط خطرناک و سرعت غیرمجاز باعث بروز تصادفات فاجعه‌آمیزی می‌شوند.
از آنجا که میانگین هر هفته شاهد بروز تصادفات سهمگین و منجر به فوت هستیم لازم است پلیس راهور ناجا توجه ویژه ای جهت حل این مشکل و کنترل این محور داشته باشد.
جاده ازنا به اراک در حال حاضر دارای مسائل و مشکلات متعددی می‌باشد که از آن جمله نبود علائم راهنمایی و رانندگی در برخی از نقاط این محور، مشکلات آسفالت و حادثه‌خیز بودن برخی از نقاط این محور، عدم خط‌کشی کامل و دقیق این مسیر و تخریب آسفالت این جاده است.
نکته مهمی که در این میان باید به آن توجه نمود این است که درگذشته یک وسیله راحت و امن به نام قطار محلی دورود - اراک در این مسیر وجود داشت که خدماتی را به این مناطق در جهت جابجایی آن‌ها در این فواصل می‌نمود و مسافران را از نقاط دور دست و صعب‌العبور این مناطق جابجا می‌کرد که در جای خود بسیار با ارزش بود ولی با گذشت زمان و افزایش جمعیت و به‌تبع آن رفت‌وآمد بیشتر مردم این مناطق می‌بایستی سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی این قطار محلی بیشتر شود که به ناگاه اعلام شد.
مسئولان محترم راه‌آهن به بهانه عدم توجیه اقتصادی این قطار را از چرخه خدمت‌رسانی حذف کرده اند که در صورت برقراری مجدد این وسیله نقلیه عمومی می‌توانست تا حدودی از این همه حوادث ناگوار بکاهد و مردم مظلوم این منطقه مجبور به استفاده از جاده خطرناک ازنا به اراک نباشند.
در حال حاضر که چهار بانده شدن این مسیر به بهانه‌های مختلف از جمله نبود بودجه و اعتبارات ممکن است خیلی طول بکشد از طریق مختلفی مانند ممنوعیت عبور و مرور کامیون‌ها در این مسیر و افزایش دقت و مراقبت راهنمایی و رانندگی و همچنین راه‌اندازی مجدد قطار محلی دورود اراک به نحوی که بر خلاف روال قبلی این بار در ساعات اولیه روز از سمت شهرستان دورود به طرف شهر اراک حرکت کرده و با جابجایی خیل مسافرانی که به منظور انجام کارهای روزانه قصد عزیمت به این شهر را دارند می‌توان تا حدودی از عوارض مرگبار این محور جلوگیری کرد که در دراز مدت و رفع چاره اساسی این معضل باید طرح چهار بانده شدن این مسیر با سرعت و جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا هم سوانح رانندگی به حداقل ممکن برسد و هم از سوی دیگر سرمایه‌گذاری در جهت رشد و شکوفایی این منطقه نیز شتاب بیشتری پیدا کند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.