به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز یکشنبه درجلسه با مدیرعامل بانک مسکن کشور در محل استانداری از‍ آغاز پرداخت تسهیلات به سیلزدگان استان خبر داد و افزود: در این حادثه حدود 35 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری آسیب دیده که بخشی از آنها احداثی و بخش دیگر تعمیری هستند.
وی اظهار داشت: متقاضیان از طریق بنیاد مسکن به شعب بانک‌ها معرفی می‌شوند و در شهرستان‌هایی که بانک‌ها شعبه ندارند از طریق ساختمان‌هایی که بنیاد مسکن در اختیار آنها قرار می‌دهد نمایندگی مستقر خواهد شد.
وی تاکید کرد: مدیران بانک‌ها باید تلاش کنند از هیات مدیره خود در سطح کشور مجوزی برای موارد خاص و ضروری بگیرند تا تسهیلات ویژه برای افرادی که در این شرایط نیازمند کمک هستند تخصیص یابد.
امیری افزود: این مجوز برای تعدادی از بانک‌ها اخذ شده و اند و امیدواریم بانک مسکن نیز نسبت به این موضوع اقدام کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با تشکر از همکاری و همراهی بانک‌ها گفت: تا امروز بانک‌ها عملکرد خوبی در خصوص پرداخت تسهیلات به سیل زدگان داشته‌اند.
تا اوایل اردیبهشت جاری 60 میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به سیلزدگان استان پرداخت و تسهیلات چهار هزار و 500 واحد سیلزده ابلاغ شده بود.
واحدهای شهری و روستایی که دچار خسارت کلی شده اند 150 میلیون ریال تسهیلات و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند.
همچنین 100 میلیون ریال وام و 30 میلیون ریال کمک بلاعوض برای جبران خسارت های جزئی سیل به سیلزدگان پرداخت می شود.
واحدهای احداثی شهری 500 میلیون ریال تسهیلات و 120 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند که این مبالغ برای احداث واحدهای روستایی به ترتیب 400 و 100 میلیون ریال است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.