به گزارش ایرنا، جعفر بدری ظهر روز پنجشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که در محل سالن جلسات دادگستری شهرستان خرم آباد برگزار شد، گفت: تعداد پرونده های مرتبط با نواقص پزشکی در سال 96 تعداد 112 پرونده بود که این میزان در سال 97 به 183 پرونده افزایش یافت.
بدری با تاکید بر اعمال نظارت بیشتر در مراکز درمانی و بیمارستانی گفت: با اعمال بازرسی ها و ارزیابی های موثر می توان این روند افزایشی را کاهش داد .
وی با بیان اینکه بنا بر بازرسی های صورت گرفته میزان شکایت ها در خصوص خطاهای پزشکی افزایش یافته است گفت: مدیریت علوم پزشکی در این خصوص نظارت موثری ندارد و نمی تواند بصورت توانمند اعمال مقررات کند.
بدری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت گفت: در حوزه درمان می توان سرمایه گذاری کرد و با توجه به قیمت کمتر هزینه های درمان در کشور از ظرفیت گرشگری سلامت بهره گرفت نه اینکه این بخش را به حال خود رها کرد و آسیب هایی به آن وارد آورد.
رئیس کل دادگستری لرستان با انتقاد از اینکه چرا یک بخش در بهداشت ودرمان به طور انحصاری به یک شخص واگذار می شود گفت: مگر یک پزشک چه اندازه می تواند کار ممتد انجام دهد که اجازه به سایر پزشکان داده نمی شود و در نهایت کارایی و نظارت ها کاهش می یابد.
بدری گفت: ریاست دانشگاه علوم پزشکی اگر نمی تواند اعمال مقررات کند باید از سایر دستگاهها کمک بگیرد .
وی افزود: گاه در سیستم اداری ، مدیر برای حفظ موقعیت خود مجبور به نادیده گرفتن و چشم پوشی از برخی خطاها می شود که با اعمال مقررات باید مانع از این روش شد.
وی با تاکید بر ضرورت تغییر در این گونه سیستم ها گفت: مدیر باید با اعتماد بنفس باشد و بدون احساس اینکه خطری از سوی مقام های سیاسی و یا اجرایی او را تهدید می کند با قاطعیت از تخلفات جلوگیری کند.
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه علاوه بر بهداشت ودرمان، در حوزه شهرداری ها و شورای شهر نیز نگرانی هایی وجود دارد گفت: برخی دادستان ها به ما گزارش هایی داده اند مبنی بر اینکه در بخش تنظیم قراردادها، پیش فروش ها و سایر موارد مرتبط زد و بندها و مواردی از نادیده گرفتن قانون وجود دارد.
وی افزود: درحوزه شهرداری ها و شورای شهر نیاز به بازرسی و نظارت های بیشتری در راستای پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد با توجه به اینکه گاهی شکل ظاهری قرار داد صحیح است اما مزایده به شکلی صورت می گیرد که فقط یکنفر، می تواند در آن شرکت کند و یا اینکه قراردادهای میلیاردی در شورای شهربه گونه ای تنظیم می شوند که فقط یک نفر که او هم از آشنایان شهرداری یا شورای شهر است می تواند برنده شود.
رئیس کل دادگستری لرستان افزود: تمامی قراردادهای مختلف پیمانکاری اعم از فضای سبز، دفع زباله و واگذاری ها باید بصورت شفاف مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: در شرایط فعلی که از سوی دشمن کشور تحت فشار قرار دارد به هیچ وجه اعمال چنین رفتارهایی و دست روی دست گذاشتن به صلاح نظام و اقتصاد کشور نیست.
بدری افزود: ادامه چنین رویکردی و جرائم در حوزه دولتی ها در درازمدت منجر به بی اعتمادی مردم می شود.
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به قانون پیش فروش ساختمان گفت: این قانون با هدف ساماندهی معاملات این بخش وضع شد که همراه با نواقصی است که با ارائه یک سری دوره های آموزشی می تواند از وقوع برخی جرائم دراین بخش پیشگیری کرد.
بدری با تاکید بر اینکه در حوزه کودکان نیاز به کار بیشتری وجود دارد گفت: بخصوص کودکان آسیب دیده موضوع مهمی است که می تواند به پرونده های جنجالی در دنیا تبدیل شود .
وی افزود: نمونه چنین پرونده هایی هم در بروجرد و هم در خرم آباد وجود دارد که باید با درایت به سرانجام برسد و از بازتاب جهانی آنها پیشگیری کرد.
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: با همکاری و مشارکت بین بهزیستی، آموزش و پرورش و سایر دستگاههای مرتبط می توان آسیب های حوزه کودکان را درمان کرد.
بدری با اشاره به سیل اخیر لرستان و حجم وسیع خسارات ناشی از آن گفت: مردم در بخش های مختلف مشارکت خوبی در حادثه سیل داشتند اما در نهایت دولت در بازسازی مناطق سیل زده نقش موثر را دارد .
وی افزود: با توجه به فصل گرما و مشکلاتی که در مناطق سیل زده وجود دارد بازسازی مسکن مردم در این مناطق ضروری است و کمک ها باید برای رفع مشکل همچنان تداوم داشته باشد.
1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.