به گزارش ایرنا، علی آشتاب روز چهارشنبه در دیدار با تشکلات کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان در محل بیت امام جمعه افزود: هر حادثه منجر به فوت در محیط کار بیش از 10 میلیاد ریال هزینه دارد که به همین منظور صیانت از سلامت روحی و جسمی نیروی کار بسیار مورد تاکید است.
وی کارگران را ستون فقرات رونق تولید دانست و تصریح کرد: برای این مهم باید وجدان کاری و کیفیت کار توسط کارگران ارتقا یابد، شرایط معیشتی و حقوقی توسط کارفرمایان تسهیل شود و دولت نیز قوانین لازم را وضع کند.
وی ادامه داد: توجه به تولید از سیاست های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که جامعه کارگری و کارفرمایی با وجود مشکلاتی که دارند در پیشبرد این هدف همراه وزارتخانه بوده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر استفاده درست از ظرفیت های قانونی برای حمایت جامعه کارگری گفت: در بازسازی و بهسازی 200 واحد کارگری و کارگاهی خسارت دیده از سیل همکاری های خوبی صورت گرفته است.
آشتاب ادامه داد: همچنین 76 هزار قلم کمک های امدادی جامعه کار استان و سازمان بهزیستی به همرا 350 میلیون ریال کمک های نقدی برای سیلزدگان ارسال شده است.
وی افزود: برنامه های جامعی برای بازسازی و احیا اشتغال در مناطق سیلزده ارائه خواهیم داد که برای این مهم تاکنون مسئولان ملی به استان سفر کرده اند و این روال هفته های آینده نیز ادامه دارد.
وی یادآور شد: کیفی و تخصصی کردن تعاونی ها و رسیدگی به آسیب های اجتماعی محیط کار از اصلی ترین برنامه های امسال است.
مشخصات 125 هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.
5 تا 11 اردیبهشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.