رضا زینی وند مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در بازیدهای صورت گرفته مشخص شده خسارات های بالایی به فضاهای آموزشی مناطق سیلزده استان گزارش شد.
وی افزود: 87 مدرسه استان در اثر سیل دچار آسیب شد که نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
زینی وند مقدم ادامه داد: گل و لای به 500 مدرسه استان وارد شده، که پس از لایروبی و تعمیرات به چرخه آموزش بازگشتند.
وی اظهارداشت: تجهیزات آموزشی 139 مدرسه مناطق سیلزده دچارخسارت شد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: در این راستا 100 کانکس، پنج هزار میز و نیمکت، 24 هزار جلد کتاب درسی و اختصاص و پنجاه میلیارد ریال جهت اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس را به مناطق سیل‌زده استان ارسال شد.
وی به برگزاری اردوی علمی آموزشی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل‌زده استان اشاره کرد، افزود: این اردوی آموزشی هم‌اکنون با حضور 100 معلم برجسته شهر تهران به مدت 45 روز در حال برگزاری است.
زینی‌وند مقدم بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز جهت کمک به احداث مدرسه در مناطق سیل‌زده تأکید کرد و گفت: به همین منظور روز نهم اردیبهشت‌ماه همایشی با حضور 300 خیر مدرسه‌ساز سراسر کشور برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: امسال آزمون مقاطع تحصیلی مختلف شهرهای سیل‌زده لرستان از یکم تا 31 تیرماه بنا به برنامه زمان‌بندی‌شده برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در سفر وزیر آموزش و پرورش به مناطق سیلزده استان در راستای پیگیری جدی وزارت‌خانه برای اختصاص سهمیه ویژه به کنکوری‌های سیل‌زده قول مساعد داده شد.
7274/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.