احمد مرادپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت 16:30 روز گذشته نقطه ورودی اولین تونل 'شوراب'، پدیده سیلان در ابعاد 300 در 300 متر رخ داد و موجب رانش سه میلیون و 600 هزار متر مکعب خاک به آزاد راه خرم آباد - پل زال شد.
وی ادامه داد: این پدیده به دلیل فشار آب منفذی و از بین رفتن مقاومت برشی، خاک به حد خمیری رسیده و پدیده سیلان رخ داده که بر اثر آن آسفالت، زیرسازی جاده و گارد ریل تخریب و 2 باند آزاد راه بسته شد.
وی با اشاره به بازدید میدانی از محل اظهار داشت: علیرغم انسداد مسیر در ورودی و خروجی تونل اما خودروهایی در محور وجود داشتند که با ایجاد واریانت کنار جاده در ساعت 22 این تعداد خودرو تخلیه شده و واریانت همچنان مورد استفاده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: برای برداشت حجم آوار باید در مرحله نخست حدود 2 هزار و 500 متر مکعب پاشنه خاک برداشت شود که این امر منجر به ریزش سه میلیون و 600 هزار متر مکعب آورد بالادست می شود و کار را با مشکل و کندی مواجه می کند.
مرادپور با بیان اینکه تجهیزات استان برای حل این مشکل مناسب است ادامه داد: در حال حاضر جاده قدیم محور خرم آباد - پلدختر نیز قابل تردد است اما با توجه به تخریب های سیل این جاده پذیرای حجم بالای خودروها و خودروهای سنگین نیست.
آزادراه خرم آباد - پل زال به طول 104 کیلومتر است که به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی در برخی مواقع ریزش کوه نیز موجب انسداد آن می شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.