به گزارش خبرنگار ایرنا، خدیجه بهزادیان در اولین نشست کارگروه مدیریت پسماند در سال جدید در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: با توجه به اینکه چاه های تامین آب شرب شهر الشتر در منطقه خرگوشناب قرار دارند، این امر در درازمدت ممکن است برای سلامت آب شرب شهر مشکلاتی ایجاد نماید، لذا باید تمهیدات مناسب برای ایجاد یک سایت دفع پسماند جدید اندیشیده شود.
وی افزود: شهرداری الشتر باید چند نقطه در شهرستان را برای ایجاد سایت دفع زباله شهرستان پیشنهاد دهد تا پس از انجام مطالعات کارشناسی، یک نقطه از آنها برای دفع پسماندهای شهرستان مشخص شود.
وی با اشاره به پیشنهاد محیط زیست استان مبنی بر ارسال پسماندهای شهرستان به منطقه کمالوند خرم آباد، عنوان کرد: این پیشنهاد در کوتاه مدت و تا مشخص شدن سایت جدید همکاری شهرداری الشتر و مساعدت امور شهری را می طلبد.
بهزادیان با اشاره به گرم شدن هوا و افزایش بازدید گردشگران از منطقه نمونه گردشگری کهمان، خاطرنشان کرد: لازم است که بخشداری مرکزی با اختصاص ماشین آلات موردنیاز، زباله های این منطقه را برای پیشگیری از مشکلات زیست محیطی جمع آوری نماید و برای اجرایی شدن این امر می تواند از رستوران های منطقه نیز عوارضی دریافت کند.
معاون عمرانی فرماندار با تاکید بر لزوم جلوگیری از دپوی نخاله های ساختمانی در ورودی منطقه خرگوشناب و سطح شهر توسط افراد غیرمجاز، اظهار داشت: امور آب شهرستان نیز باید نسبت به خارج کردن درختان موجود در مسیل خرگوشناب نیز اقدامات لازم را صورت دهد.
وی افزود: شهرداری نیز باید ضمن شناسایی نقاط سیلابی و حادثه خیز شهرستان اقدامات لازم را در جهت رفع مشکلات این نقاط صورت دهد.
بهزادیان ادامه داد: سیلاب های اخیر تلنگری بود برای مدیران تا مباحث و مشکلات موجود در حوزه های خود را جدی تر شناسایی و رفع کنند، توجه به محدوده ساخت و سازها و مجوزهای مربوط به آنها، جلوگیری از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه و لزوم توجه به لایروبی کانال ها، رودخانه ها و انهار و همچنین مدیریت پسماندها و دفع آنها در مناطقی که هنگام بروز سیلاب مشکلات زیست محیطی برای شهروندان به همراه نداشته باشند از مهمترین اقداماتی هستند که توجه به آنها می تواند نقش چشمگیری در پیشگیری از وقوع سیلاب داشته باشد.
7265
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.