مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: براساس برآوردهایی که تاکنون صورت گرفته سیل فروردین‌ماه به تاسیسات زیربنایی، ساختمانی، دولتی و عمومی 7800 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا آقامیرزایی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به بخش‌های مختلف اظهار داشت: برآورد خسارت به تاسیسات زیربنایی، ساختمانی، دولتی و عمومی شامل راه‌های روستایی، پل‌ها، شهرداری‌ها، ساختمان‌های عمومی دولتی، خطوط آب، برق و گاز در مجموع 7800 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: خسارت وارد شده به بخش کشاورزی شامل زراعی، باغی، دامی و ساختمان‌های دامداری 810 میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به خسارت‌های بخش مسکن تصریح کرد: تعداد شهرهایی که براثر سیل آسیب دیده‌اند 18 شهر است. ساختمان‌های شهری که تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند 2751 هزار هستند همچنین 11 هزار و 108 واحد شهری نیز باید تعمیر شوند.

وی بیان کرد: 2 هزار و 300 واحد تجاری و شهری باید اهداء و 3 هزار و 400 واحد تجاری نیز تعمیر شود. در مجموع 13 هزار و 859 خانوار وسایل زندگی و معیشتی‌شان از بین رفته است

آقامیرزایی با اشاره به اینکه سیلاب فروردین‌ماه به هزار و 200 روستا آسیب وارد کرد، افزود: 11 هزار و 161 واحد مسکونی روستایی باید به طور کامل بازسازی و 10 هزار و 507 واحد نیز به تعمیر نیاز دارند. همچنین 215 واحد تجاری روستایی نیازمند بازسازی و 149 واحد نیز باید تعمیر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: در نهایت 21 هزار و 668 خانوار روستایی لوازم خانگی خود را از دست داده اند. سیل همچنین به 634 خودرو خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان پلدختر متاسفانه اسکان اضطراری دیگر جوابگو نیست، تاکید کرد: از امروز به بعد تا گرم شدن هوا وضع بدتر خواهد شد بنابراین پیگیر اسکان موقت هستیم که به‌علت تخریب بیش از حد ساختمان‌های شهری و روستایی متاسفانه امکان استفاده از ساختمان‌های خالی برای اجاره وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: استفاده از مسکن‌مهر که نیمه تمام است همچنین استفاده از واحدهای مسکونی سیل‌زده پس از تعمیر طبق نظرکارشناس و اجاره برای بخشی دیگر نیز از راهکارهایی است که به دنبال آن هستیم البته کار سخت و دشواری است .

آقامیرزایی بیان کرد: علاوه بر سیل وخسارت های ناشی از آن زمین لرزه و رانش زمین نیز بر مشکلات افزوده به طوری که در حال حاضر 70روستای استان در معرض خطر قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و پانصد خودرو ، کامیون و ماشین آلات در استان بویژه معمولان و پلدختر فعالیت داشته اند افزود: مردم اطمینان خاطرداشته باشند هیچ مسوولی تا بر طرف شدن مشکلات کوتاه نمی آید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان ادامه داد: پاکسازی شهر پلدختر تمام شده تنها شستشو باقی مانده که زمان‌بر بوده و ممکن تا چند روز طول بکشد.

آقامیرزایی درباره روستاهای چم‌مهر و بالا و پایین نیز تصریح کرد: پاکسازی روستاها توسط استانداری سمنان در حال انجام است و در صورتی که بنا بر پیش‌بینی هواشناسی سیلی در تابستان نداشته باشیم واحدهای روستا برای اسکان موقت جواب می‌دهد اما با کارهای کارشناسی بهترین نقطه را برای ساخت و ساز برای این روستا مشخص خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.