به گزارش ایرنا، احمد مرادپور روز سه شنبه در جلسه با سازمان های مردم نهاد مرکز گفتمان صلح برای همه در محل استانداری افزود: سیل لرستان علیرغم تمامی خسارات و سختی ها اما نکته خوبی داشت و موجب واکنش تمامی نیروهای امدادی برای کمک به سیلزدگان شد.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با تجهیزات کامل برای امداد به سیلزدگان تلاش کردند ادامه داد: همچنین سیستم دولتی 15 استان کشور با تجهیزات و امکانات خود از روزهای اول برای کمک به سیلزدگان در منطقه حضور یافتند.
وی با تاکید بر اینکه شفافیت موجب جلب اعتماد مردم می شود تصریح کرد: مدت زمان منتهی به یکسال گذشته چهار مرحله سیل در لرستان رخ داده که قبل از وقوع هر یک مصوبات، پیشنهادات و اطلاع رسانی هایی صورت گرفته که موجب کاهش تلفات انسانی سیل شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: اطلاع رسانی، تشخیص و اعتماد به گزارش های هواشناسی سه عامل اصلی در کاهش تلفات سیل بود اما مشکلات به جا مانده از سال های قبل نیز این حادثه را تشدید کرد.
مرادپور افزود: تجاوز به حریم و بستر رودخانه و ساخت و ساز غیرمجاز باعث بسیاری از تخریب های سیل شد.
وی با تاکید بر رعایت مباحث پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای دولتی بیان کرد: 50 کیلومتر از جاده قدیمی خرم آباد - پلدختر به طور کامل بر اثر سیل محو شده و با وجود اینکه شبکه های برق، آب و گاز تمامی روستاها و شهرهای سیلزده وارد مدار شده اما تلاش برا ایجاد راه ارتباطی چند روستا همچنان ادامه دارد.
وی افزود: 150 هکتار در شهر پلدختر زیر گل و لای به ارتفاع یک تا سه متر رفته که جمع آوری این رسوبات در مدت 15 روز اقدام ارزشمندی است.
مرادپور ادامه داد: همچنین با توجه به گرمای هوا در شهر پلدختر اسکان سیلزدگان در چادر و کانکس سخت است و باید هرچه سریعتر این مساله حل شود.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.