به گزارش خبرنگار ایرنا، رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال 1398 به عنوان سال «رونق تولید» تاکید کردند که راه حل مشکل معیشت مردم از طریق رونق تولید است.
با تکیه بر توان داخلی و حمایت از تولید می توان بر بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور فائق آمد و این امر با تسهیل گری شرایط برای سرمایه گذاران محقق می شود.
کاهش دغدغه های تولیدکنندگان، ایجاد آرامش روانی برای سرمایه گذارانی که میل به سرمایه گذاری دارند و تسهیل شرایط برای آنها از مهمترین اموری است که می تواند تحقق شعار سال را فراهم نماید.
متاسفانه در سالهای اخیر، مشکلات اقتصادی کشور به دست آویزی برای دشمنان جمهوری اسلامی تبدیل شده و اشتغال و معیشت نیز در این میان دغدغه بسیاری از هموطنان شده و لذا تحقق شعار سال، راهکاری است که با تلاش جهادی و برداشتن موانع و مشکلات اقتصادی پیش روی سرمایه گذاری فراهم می شود.
در شهرستان سلسله نیز ظرفیت های بسیار خوبی در بخش کشاورزی و زیربخش های آن و همچنین بخش گردشگری وجود دارد که در صورت توجه و حمایت از سرمایه گذاران می توان به شکوفایی تولیدی خوبی در این بخشها رسید و اشتغالی پایدار برای مردم منطقه ایجاد کرد.
ظرفیت هایی همچون تولید گردوی باکیفیت و پوست کاغذی، عسل جهانی، زعفران مرغوب، کشت کلزا و شیلات می تواند در شهرستان سلسله با ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی به برندهایی کشوری تبدیل شوند که پیامد آن شکوفایی تولید، اقتصاد و اشتغال خواهد بود.
وجود مناطق نمونه گردشگری و سراب ها و چشمه های بی نظیر در کنار آثار تاریخی و طبیعتی بکر و زیبا از مهمترین فاکتورهایی است که در صورت فراهم کردن زیرساخت ها می توان به درآمد و اشتغالی پایدار در بخش گردشگری شهرستان رسید و این امر در گرو سرمایه گذاری در این بخش پرسود است.

** باید شرایط را برای سرمایه گذار فراهم کرد
شریف خسروی فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه با اتکا به توان داخل کشور شرایط رونق تولید محقق می شود، اظهار داشت: انتظار هست که دستگاه های مرتبط با رونق تولید به الزامات محیطی توجه کرده و شرایط را برای سرمایه گذاری هموار کنند.
وی افزود: کسانی که در حوزه تولید به عنوان دستگاه محوری مسئولیت دارند اگر وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند، مردم پای کار خواهند بود.
خسروی با اشاره به نامگذاری سالها توسط مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: وظیفه ما عملیاتی کردن این شعارهای سال است چرا که اگر به درستی اتفاق بیافتد و دست انداز ایجاد نکنیم، می تواند منجر به حل بسیاری از مشکلات کشور شود.
وی ادامه داد: باید با فراهم کردن شرایط رونق تولید، تغییر در وضعیت اقتصادی جامعه ایجاد نماییم و در این راستا نباید برای کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند مانع تراشی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بانک های عاملی که تسهیلات به سرمایه گذاران اعطا می کنند در واقع شریک سرمایه گذار هستند بنابراین باید تا جایی که می توانند شرایط را برای سرمایه گذار هموار کنند.
فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه در سرمایه گذاری باید به کفایت افراد توجه نکرد نه روابط شخصی، عنوان کرد: اداراتی که مسئول پاسخ دهی به استعلامات هستند باید در کمترین زمان ممکن به سرمایه گذار پاسخ دهند تا آرامش روانی داشته و میل به سرمایه گذاری در منطقه در آنها تقویت شود.
وی تاکید کرد: شعارهای سال تنها یک نام نیستند بلکه باید منجر به تغییر وضعیت اقتصادی کشور شوند و این امر امکانپذیر نیست مگر با حمایت کسانی که در این مسیر عهده دار مسئولیتی هستند.

** سرمایه گذار باید با دلگرمی و امید کار کند
حجت الاسلام سید سجاد موسوی امام جمعه الشتر نیز با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به رونق تولید، اظهار داشت: مدیر نباید سرمایه گذار را به بهانه هایی رد کند، باید کارآفرینان، سرمایه گذاران و کسانی که به هر نحوی می خواهند در تولید رونق ایجاد نمایند با دلگرمی و امید کار کنند.
وی با تاکید بر فراهم کردن بستر برای سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در رونق تولید است، وقتی زمینه برای حضور سرمایه گذار و ایجاد اشتغال و تولید فراهم شود، کسب و کار رونق می گیرد و لذا امیدواریم دستگاه های مربوطه اهتمام جدی در این خصوص بکار گیرند.
/6060/7265
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.