جمال مومیوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین خسارت سیل به جاده های دسترسی معاون و ابگرفتگی بوده که پس از وقوع بارش های سیل آسا، رانش زمین نیز به معادن خسارت زد.
وی اظهار داشت: 200 میلیارد ریال خسارت سیل به زیرساخت ها، جاده های دسترسی، خطوط آب، برق، گاز و مخابرات و 200 میلیارد ریال نیز به ادوات و ماشین آلات استخراجی بوده است.
وی با بیان اینکه معادن بسیاری در دوره چگنی دچار آبگرفتگی شده اند تصریح کرد: کمپرسور، ادوات سیم برش، ماشین و لودر برخی معادن زیر آب رفته و سه واحد شن و ماسه معمولان و پلدختر دچار خسارت شدند.
معاون صمت لرستان با اشاره به خسارت سیل در معادن الیگودرز و دورود گفت: همچنین رانش زمین در زاغه خرم آباد راه دسترسی به میک معدن را مسدود کرده است.
اکنون 19 نوع ماده معدنی از 127 معدن فعال استان استخراج می شود که ذخیره معادن استان 588 میلیون تن برآورد شده و عمده آن سنگ لاشه و تزیینی است.
براورد اولیه خسارت صیل به صنعت و صنوف لرستان نیز حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام شد.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.