فاطمه زهرا توکلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود:‌ تمامی مددجویان مستقر در این مناطق به فراخور بعد خانوار سه برابر مقرری خود را دریافت کرده اند و یارانه اردیبهشت ماه این افراد واریز شده است.
وی اظهار داشت: در راستای خدمات دهی به جامعه هدف قرار است وام های کم بهره تهیه وسایل زندگی و کمک های بلاعوض به سرپرستان خانوار برای ساخت مسکن اعطا شود.
وی تصریح کرد: تاکنون 17 استان کمک های غیرنقدی و چهار استان کمک نقدی برای مددجویان بهزیستی لرستان ارسال کرده اند.
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تاکنون هفت هزار بسته حمایتی شامل البسه ، مواد غذایی، بهداشتی و پزشکی در مناطق سیل زده بین مددجویان آسیب دیده توزیع شده است.
توکلی اظهار داشت: به منظور افزایش تاب آوری افراد آسیب دیده ناشی از سیل و کاهش آسیب های اجتماعی بعد از حوادث تاکنون 45 تیم محب و 22 تیم اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده استان مستقر شده اند.
وی تصریح کرد: در طرح محب که به معنای مداخله های حمایتی و روانی در بلایای طبیعی است کارشناسان این طرح با ارائه خدمات مشاوره ، همدردی و دلداری و ایجاد امید و نشاط برای بازگشت به زندگی عادی تلاش می کنند.
وی همچنین افزود: در طرح محب در قالب 45 تیم 124 کارشناس به ارائه خدمات می پردازند و در بخش اورژانس اجتماعی نیز تعداد 22 تیم با تعداد 66 کارشناس تا کنون 120 ماموریت داشته اند.
مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: تاکنون در مناطق سیل زده استان کارشناسان اورژانس اجتماعی به 2 هزار و 366 مورد رسیدگی و یا آنها را مورد ارزیابی قرار داده اند.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.