هادی جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روستاهای چم مهر بالا و پایین، چم گز، چم شهران، چم گرداب، آمیران کوشکی، بابازید و خرسدر کاکامراد به طور کامل تخریب شده اند.
وی اظهار داشت: همچنین قسمت بسیاری از روستاهای دمرود علیا و سفلی و زورانتل نیز بر اثر سیل از بین رفته که زمین های جدید باید از اراضی ملی و یا زمین های زراعی تامین شود.
وی تصریح کرد: مشکل روستاهای جدید چم شهران، چم گز، چم گرداب و بخشی از زورانتل با تامین زمین های ملی در جوار مکان فعلی انها حل شده و رایزنی با مالکان محلی برای خریداری زمین های کشاورزی برای سایر روستاها در حال انجام است.
جعفری گفت: واگذاری زمین در روستاها بر اساس نوع فعالیت روستاییان انجام می شود اما به طور معمول سرانه هر خانوار 500 متر محاسبه می شود.
وی ادامه داد: کار نقشه برداری روستاهای جدید آغاز شده و انتظار می رود تا 2 هفته آینده طرح های هادی و تفکیکی برای ساخت و ساز در اختیار ستاد معین قرار گیرد.
35 هزار واحد مسکونی لرستان بر اثر سیل فروردین ماه امسال خسارت دیده است.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد،دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.