به گزارش ایرنا، مجید جودی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مسکن سیلزدگان در محل استانداری لرستان افزود: افرادی که تشکیل پرونده داده اند در اولویت پرداخت کمک بلاعوض هستند و هیچگونه مشکلی برای تامین مابقی این کمک ها وجود ندارد.
وی گفت: آمادگی داریم از فردا (سه شنبه ) هر پرونده ای که برای کمک بلاعوض معیشتی یا تعمیری تشکیل شود تا پایان همان روز نسبت به پرداخت مبلغ اقدام کنیم که مبلغ 50 میلیارد ریال مبلغ واریزی به استان حداکثر تا پایان هفته به بیش از 2 هزار واحد اعطا خواهد شد.
وی اظهار داشت: 90 درصد واحدهای سیلزده استان ارزیابی و 30 درصد آن در سامانه ویژه ای ثبت شده است.
مدیرکل بازسازی بنیادمسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برای ایجاد مناطق مسکونی جدید و یا بازسازی واحدهای تخریبی در محل ، باید وزارت نیرو حریم و بستر رودخانه ها را مشخص کند تا کار ساخت و ساز آغاز شود.
جودی در خصوص مجوزهای ساخت و ساز نیز گفت: برای حذف بروکراسی های اداری و تسریع در روند کار، اجازه صدور پروانه روستاهای سیلزده را به بنیاد مسکن واگذار کنند.
وی ادامه داد: صدور پروانه و نظارت و نقشه کشی توسط بنیاد مسکن در روستاها رایگان است و در شهرها نیز تا متراژ 100 متر مربع هزینه ای از مردم دریافت نمی شود و بنیاد مسکن این مبالغ را به نظام مهندسی پرداخت می کند.
بر اساس ارزیابی اولیه بیش از 35 هزار واحد مسکونی لرسنتان بر اثر سیل خسارت دیده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.