به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن‌نیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جاده قدیم پلدختر بیشترین خسارت را در سیل اخیر دیده و برای بازسازی آن بیش از چهارهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: با توجه به اینکه راه و آب مولفه های اصلی در پایداری حیات به شمار می‌روند و این جاده نیز ارتباط مستقیم با زندگی، اقتصاد و معیشت مردم منطقه دارد از این رو با اجرای راه جدید مخالف هستیم و مسیرموجود باید در قسمت‌هایی با اجرای واریانت جدید یا تونل، تعمیر و بهسازی شود.
حسن‌نیا با بیان اینکه سیل اخیر لرستان از نظر شدت پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است، بیان کرد: ١5هزار میلیارد ریال خسارات به زیرساخت‌ها و ابنیه فنی راه در کشور مربوط به استان لرستان است.
وی اضافه کرد: شدت تخریب در جاده خرم‌آباد - ویسیان - معمولان - سه‌راه افرینه به پلدختر بسیار زیاد بوده و راه‌های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی زیادی به شدت آسیب دیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش می شود با اجرای پل‌های پیش‌ساخته فلزی، لوله‌ها و باکس‌های فلزی و بتنی در گام اول راه‌های اصلی و شریانی و در گام بعدی راه‌های فرعی و روستایی را با ایجاد پل‌های موقت و یا از مسیرهای دوم بازگشایی و تردد را برقرار کند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین تخریب در ضلع شرقی و غربی رودخانه کشکان اتفاق افتاده و چندین پل بزرگ در این جاده تخریب شده است هم اکنون همکاران راهدار در پل هاب چم‌شهران، زیودار، کلات زیودار، بیشه، کوره‌دشت، حیات‌الغیب، دوآب، طاق عباسعلی و بابازید مشغول اجرا و نصب پل‌های فلزی با دهانه 20 تا 60 متری هستند تا راه ارتباطی این مناطق را برقرار شود.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، درود، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
3210/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.