به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، محمدرضا رضا فرح روز یکشنبه با اشاره به بازدید از مناطق سیلزده چگنی افزود: تمامی روستاهای شهرستان بازدید و ارزیابی میزان خسارت برآورد شده که برابر ضوابط برای واحدهای تعمیری و تخریبی نسبت به تشکیل پرونده و اعطای تسهیلات مصوب اقدام می شود.
وی اضافه کرد: استان مرکزی به عنوان ستاد معین بازسازی در شهرستان دوره چگنی مستقر شده و با 18 دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه فعالیت می کند.
رضا فرح اظهار داشت: عملیات اجرایی برای رفع مشکلات ارتباطی شهرستان و ایجاد راههای دسترسی میان بخش و روستاها در حال انجام است چراکه برخی به دلیل شدت سیل و برخی نیز به علت رانش زمین مسدود شده اند.
وی با اشاره به ساخت و ساز برخی واحدهای سیلزده در حریم رودخانه ها تصریح کرد: انتظار می رود با همکاری مردم و مسئولان بازسازی های جدید با جانمایی کارشناسی و رعایت استانداردهای ساخت و ساز صورت گیرد.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد،دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.