غلامحسین اکبری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل موجب تخریب 36 استخرپرورش ماهی، از بین رفتن و معدوم شدن پنج میلیون بچه ماهی ولارو ماهی و 860 هزار قطعه ماهی شد.
وی اظهار داشت: از این میزان 180میلیارد ریال مربوط به خسارت به تاسیسات و زیر ساخت های 2مرکز پرورش و تکثیر ماهی و36 استخر و مابقی مربوط به تلف شدن ماهی و بچه ماهی ها است.
کارشناس اداره شیلات بروجرد بیان کرد: سالانه 2 هزار و 55 تن انواع ماهی از40 مرکز پرورش و تکثیرماهیان سرد آبی فعال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
اکبری با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی در بروجرد هفت کیلو گرم است، اضافه کرد: این میزان در کشور 12 و در استان لرستان 4/2 کیلوگرم است.
وی ادامه داد: هم اکنون 38 مرکز پروش ماهی سردآبی، 2 مرکز تکثیر و یک مرکز پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید سالانه 50 تن انواع ماهی در شهرستان فعال است.
کارشناس اداره شیلات بروجرد با بیان اینکه لرستان جایگاه نخست تولید ماهی را در میان استان های غیرساحلی کشوردارد، افزود: افزایش سرانه مصرف و اهمیت به خواص آبزیان و نقش آنها درسلامت افراد نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی درسطوح مختلف جامعه دارد.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.