به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی مدیریت بحران لرستان با حضور وزیر نیرو افزود: بر اثر سیل لرستان، آب مربوط به ٩٦٤ روستا قطع شد، اما اکنون، به جز ٩ روستا، آب تمامی روستاها وصل شده است.
وی که به نمایندگی از رحمانی فضلی وزیر کشور در لرستان مستقر شده، اظهار داشت: در جریان سیل اخیر، علاوه بر قطعی برق در برخی از شهرستانها، برق یکهزار و 145 روستا قطع شد که با اقدامات انجام شده، برق شهرستانها در همان روز نخست وصل و برق یکهزار و 64 روستا نیز در اسرع وقت به شبکه وصل گردید.
وی اضافه کرد: هم اکنون تنها برق مربوط به ٨١ روستا قطع بوده، که با اقدامات درحال انجام ، برق نیمی از روستاههای باقیمانده ، طی دو روز آینده متصل خواهد شد.
نماینده وزیر کشور در لرستان خاطر نشان کرد: برآورد خسارت های وارده به بخش توزیع برق، حدود 630 میلیارد ریال برآورد می شود.
دین پرست افزود: برآوردهای اولیه، نشان می دهد خسارت به حوزه آبفای شهری سه هزار و 360 میلیارد ریال و آبفار نیز یکهزار و 520 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: در جریان وقوع سیل، به شبکه گاز سه شهرستان و ١٧٣ روستا در لرستان، آسیب وارد شده که تا کنون گاز همه شهرستانها و ١٦٩ روستا متصل شده و در حال حاضر، تنها گاز ٤ روستا قطع است.
وی میزان خسارت وارده به شبکه گاز لرستان را حدود 500 میلیارد ریال برشمرد.
معاون اقتصادی وزیر گفت: به 600کیلومتر از راههای اصلی، فرعی و روستایی و به همین میزان از راههای در حال احداث و ٥٨٨ دهنه پل آسیب و خسارات جدی وارد شده است.
دین پرست خسارات وارده به حوزه راه لرستان را بیش از 15هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: خسارات کشاورزی استان نیز 9 هزار و 200 میلیارد ریال برآورد می شود.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، درود، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 30 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.