به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در جل ستاد بحران در محل استانداری افزود: مسائل موط به تخصیص منابع آبی از مسیر صحیح و به‌سرعت در وزارت نیرو پیگیری خواهد شد.
وی اظهار داشت: وظیفه داشتم برای ابراز همدردی با مردم لرستان و اطمینان دادن به مردم از سوی رئیس‌جمهور و هیات دولت نسبت به جبران خسارت های سیل به استان سفر کنم.
وی نوید بهبود شرایط در آینده نزدیک را داد و اظهار داشت: در تمامی فعالیت های مربوط به وزارت نیرو مسائل را از مسیر صحیح خود دنبال می کنیم.
وزیر نیرو تصریح کرد: همان‌گونه که خشکسالی نتیجه طبیعی کم‌بارشی است وقوع سیل نیز اجتناب ناپذیر بوده و در تمام دنیا رخ می دهد.
اردکانیان با بیان اینکه خسارت کشورهای پیشرفته و صنعتی از سیل بیشتر است، ادامه داد: باعبور سیل از کشور و بازگشت آرامش،عملکرد جمهوری اسلامی در این حادثه یکی از گزارشات شاخص در سطح دنیا ازلحاظ امداد و خدمت‌رسانی خواهد بود.
وی گفت: سال گذشته 340 شهر تحت تنش آبی بود و 150 تالاب سال‌ها خشک شده، نیروگاه‌های برق‌آبی چهار الی پنج مگاوات در خط تولید نبود و ریز گردها در جای‌جای کشور مردم را تحت‌فشار و آسیب قرار می‌داد که همه به برکت این سیل رفع شد و اکنون همه باید در جبران خسارات سیل مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه سدسازی در سالهای گذشته می توانست از وقوع سیل اخیر جلوگیری کند افزود: از نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی درخواستی دارم وزارت نیرو را جهت اتخاذ یک نگاه کارشناسانه در سطح ملی تقویت کنند.
وزیر نیرو گفت: کمیته‌های ملی مربوط سیل و منابع آبی باید به دور از احساسات و هیجانات به شرایط و تحلیل وضعیت بپردازند چراکه باید در شرایط فعلی، بر امداد و نجات خوزستان و حفظ سدهای آن تمرکز کرد تا کشور با یک تراژدی مواجه نشود.
اردکانیان تاکید کرد: باید در جهت هم‌افزایی نیروهای همدیگر را تقویت کنیم و کاری را انجام دهیم که اقتضای این روزها است.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های شهر و روستاهای مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 30 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.