به گزارش ایرنا، شریف خسروی روز پنجشنبه در دیدار با معاون محیط زیست لرستان در دفتر فرماندار، با اشاره به تولید روزانه حدود 60 تن زباله در شهرهای الشتر و فیروزآباد، گفت: منطقه خرگوشناب یکی از مسیل های شهرستان است که در سیلاب اخیر اگر مدیریت نمی شد، می توانست تهدیدی جدی برای شهرستان محسوب شود.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت پسماند، یک موضوع اجتماعی است، افزود: تا مردم پای کار نباشند تحقق مدیریت پسماند محقق نمی شود و لذا آگاه کردن مردم توسط رسانه ها در این زمینه می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.
خسروی با اشاره به منطقه خرگوشناب، گفت: برداشت شن و ماسه را از این منطقه ممنوع کرده ایم چرا که سالهای سال است که معادن شن و ماسه ضربه های مهلکی را بر این منطقه وارد کرده اند و برنامه داریم که این منطقه با درختان غیرمثمر درختکاری شود.
وی عنوان کرد: در صورت فراهم شدن امکانات برای انتقال زباله های شهرستان به خرم آباد، فورا دفع زباله را در این منطقه ممنوع اعلام خواهیم کرد.
الهام برنا نیز با اشاره به منطقه خرگوشناب به عنوان مکان فعلی دفع زباله های شهرستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه سفره های آب زیرزمینی شهرستان نیز در این منطقه قرار دارند و برداشت شن و ماسه در سالهای گذشته نیز باعث مشکلات زیست محیطی برای این منطقه شده، ضروری است که زباله های شهرستان به یک سایت بی خطر دیگر منتقل شود.
وی با اشاره به سیلاب اخیر، عنوان کرد: قطعا اگر مدیریت درست فرماندار به عنوان رئیس مدیریت بحران شهرستان در سیلاب اخیر نیود، ممکن بود هجوم زباله های دفع شده به همراه رواناب های این مسیل، خطر جدی برای سلامت زیست محیطی شهروندان به همراه داشته باشد.
برنا با تاکید بر اینکه تا مشخص شدن سایت دفع زباله دیگر، بهتر است که زباله های شهرستان به خرم آباد منتقل شود، خاطرنشان کرد: در این راستا، اداره کل نیز مساعدتهای لازم را بعمل خواهد آورد.
وی با اشاره به تصفیه خانه فاضلاب و یک سایت دفع زباله به عنوان ضرورت هایی که برای سلامت شهروندان در شهرستان مهم هستند، عنوان کرد: با محقق شدن این دو مهم، شهرستان سلسله می تواند با توجه به گردشگرپذیر بودن به شهرستان سبز تبدیل شود.
معاون محیط زیست لرستان با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر دوره، گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، لازم است که طرح تفکیک از مبدا در شهرستان سلسله نیز اجرا شود.
7265/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.