به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد لرستان، مژگان السادات مهدیون بیان کرد: مرحله اول ارائه خدمات مشاوره ای از تاریخ 20 فروردین آغاز شده است و تا چهارم اردیبشهت ادامه دارد.
وی به ضرورت مداخلات روان شناختی در زمان بروز حوادث ناگهانی اشاره کرد و افزود اقدامات مشاوره ای انجام شده در مناطق سیل زده با شناسایی افراد آسیب دیده و انجام مداخلات روانشناختی به گروهای هدف انجام می شود.
رئیس اداره خدمات مشاوره و پیشگیری کمیته امداد گفت: کمک به تغییر نگرش مددجویان مبنی بر قابل پیش بینی نبودن حادثه و ارزیابی واقع بینانه با حوادث طبیعی ، شناسایی و ارجاع اورژانسی افراد نیازمند به خدمات کلینیکال به کلینیک های مرکز مشاوره و ارتقاء سطح تاب آوری مددجویان از جمله خدمات مشاوره ای ارائه شده است.
وی افزود: القای موضوع صبر در برابر مصائب، ارائه راهبردهای کاربردی و اجرایی در جهت توانمندسازی فکری ، ابراز همدلی و همدردی با آسیب دیدگان از جمله برنامه های مشاوران اعزامی است.
دوشنبه 12 فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در لرستان طغیان کرده و سد مروک دورود نیز سرریز کرد و به صدها هزار نفر از اهالی استان هشدار داده شده که منزل خود را ترک کنند.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 30هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
1920/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.