محمدرضا صفی خانی روز چهارشنبه درنشست قرارگاه بسیج متخصصین سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان در محل سازمان صمت افزود: باید با استفاده از روش های مختلف فعالان اقتصادی سیلزده را حمایت کرد زیرا که درصورت طولانی شدن روند جبران خسارت، چالش های جدیدی از جمله مهاجرت گسترده در منطقه رخ می دهد.
وی اظهارداشت: در ماه‌های گذشته لرستان شرایط خاصی را تجربه کرده و آسیب‌های اقتصادی و روانی سیل در این استان بسیار بالا است.
رئیس سازمان صمت ادامه داد: لرستان در حال توسعه بوده و یکی از موانعی که در گذشته در راستای توسعه این دیار وجود داشت کمبود زیرساخت‌ها است که تلاش زیادی برای جبران این موارد در سال‌های گذشته انجام شده اما مناطقی که دچار سیل شده‌اند از نظر توسعه با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو هستند.
صفی خانی بیان کرد: به عنوان نمونه در چند سال گذشته تلاش‌های زیادی برای توسعه اقتصادی و صنعتی پلدختر صورت گرفته شد که سیل خسارت زیادی به بخش‌های مختلف این شهرستان وارد کرد.
وی اضافه کرد: باید زمینه را برای افزایش مشارکت عمومی در راستای بازسازی مناطق سیل زده فراهم کرد تا هر چه سریعتر زیرساخت‌ها و اماکن مردم بازسازی شوند.
وی یادآور شد: حضوراقشار مختلف مردم برای پاکسازی و کمک به شهروندان پلدختری یک امر بی سابقه بوده که باید قدردان باشیم.
رئیس صمت لرستان گفت: سازمان بسیج مهندسین کشور می‌تواند کمک زیادی به کاهش خسارات بحران سیل در لرستان کند که انتظار داریم دغدغه اساسی بسیج مهندسین طراحی مدلی که مشارکت عمومی را افزایش داده و با سازماندهی و برنامه درست، منابع و امکانات در جهت بازسازی و حل مشکلات به کار گرفته شوند.
برآورد خسارت اولیه به صنعت لرستان بر اثر سیل امسال بیش از 2هزار و 600 میلیارد ریال است.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه جاری رودخانه شهر و روستاهای مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 30 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.