به گزارش ایرنا محمود حجتی روز چهارشنبه در بازدید از مناطق سیلزده پلدختر اظهار داشت: عمده خسارات بخش کشاورزی مربوط به تخریب سردهنه‌ها، باغات و ایستگاه‌های پمپاژ بوده است.
وی افزود: با پشتیبانی‌های دولت و مشارکت مردم در تلاش هستیم تا نسبت به بازسازی و راه اندازی دوباره زیرساخت‌های بخش کشاورزی که در اثر سیل اخیر تخریب شده است، اقدام کنیم.
وی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی در حال ارزیابی خسارت‌های وارد شده به بیمه گذاران این صندوق است و در برخی از مناطق که ارزیابی‌ها پایان یافته، پرداخت غرامت به بهره برداران آغاز شده است.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: بر اساس مصوبات دولت، خسارت سایر بهره برداران بخش کشاورزی که بیمه نیستند نیز جبران خواهد شد.
حجتی بیان کرد: هیات دولت مصوبه‌ای برای پرداخت خسارت بخش کشاورزی در استان‌های گلستان و مازندران داشت اما با توجه به تفاوت تأسیسات و تولید محصولات کشاورزی در استان‌های مختلف کشور و همچنین میزان خسارات وارد شده، این مصوبه نیازمند تصویب الحاقیه است که این موضوع را به دبیرخانه دولت و ستاد حوادث غیرمترقبه منعکس کرده‌ایم.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه به منظور بازدید از مناطق سیلزده و بررسی خسارات ناشی از سیل در حوزه کشاورزی وارد لرستان شد.
سیل تا کنون 9هزار و 200میلیارد ریال به بخش کشاورزی لرستان خسارت وارد کرده است.
همچنین چهارهزار و 200میلیارد ریال خسارت به زیربخش های دام، طیور و آبزیان وارد شده که در حاشیه رودخانه ها قرار داشتند.
دوشنبه 12 فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در لرستان طغیان کرده و سد مروک دورود نیز سرریز کرد و به صدها هزار نفر از اهالی استان هشدار داده شده که منزل خود را ترک کنند.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 30هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.