به گزارش ایرنا، نبی اله خون میرزایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق و مزارع پرورش ماهی سیل زده شهرستان ‌های لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه لرستان قطب تولید ماهیان سردآبی در کشور می باشد حلقه های پیش و پس از تولید ماهیان به خصوص سردآبی در این استان حلقه های قدرتمندی می باشد.
وی افزود: در اثر بارش های اخیر و سیل بی‌سابقه در استان، بسیاری از زیرساخت های پرورش ماهی در لرستان آسیب های جدی دیده است.
وی بیان کرد: به دلیل آسیب های بسیار فراوان به زیرساخت های شیلاتی و آبزی پروری استان و تداوم آسیب های سیل اخیر در حوزه کشاورزی و شیلاتی، برآورد آسیب سیل اخیر در حوزه شیلات و تمامی زیر بخش‌های کشاورزی رو به افزایش است.
خون میرزایی ادامه داد: با خروج وضعیت استان از حالت بحرانی و رسیدن به آرامش نسبی بازدید های گسترده در آینده بسیار نزدیک و پس از ارزیابی میدانی خسارات وارده به مزارع شیلاتی استان در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: همچنین تصمیمات اتخاذ شده توسط هیات محترم وزیران و بررسی موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و صحن علنی مجلس در جمع بندی های آتی در دست اقدام است.
رییس شیلات ایران ادامه داد: با توجه به اینکه خسارات در تولید و زیرساخت‌های استان بسیار بالا بوده است هدف مجموعه دولت این است که تولیدکنندگان دوباره توانمند شوند و همچون گذشته فعالیت های تولیدی خود را با آرامش و جدیت ادامه بدهند.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه به منظور بازدید از مناطق سیلزده و بررسی خسارات ناشی از سیل در حوزه کشاورزی وارد لرستان شد.
سیل تا کنون 9هزار و 200میلیارد ریال به بخش کشاورزی لرستان خسارت وارد کرده است.
همچنین چهارهزار و 200میلیارد ریال خسارت به زیربخش های دام، طیور و آبزیان وارد شده که در حاشیه رودخانه ها قرار داشتند.
دوشنبه 12 فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در لرستان طغیان کرده و سد مروک دورود نیز سرریز کرد و به صدها هزار نفر از اهالی استان هشدار داده شده که منزل خود را ترک کنند.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 30هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
3210/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.