به گزارش، ایرنا پس از دو روز فعالیت ایثارگرانه مهندسان لشگر 29 نبی اکرم استان کرمانشاه و نیروهای سپاه ناحیه دلفان پل موقتی با چهارعدد لوله بتنی 125 برروی رودخانه روستای تنگ پری و گلستانه ساخته شد.
گروه آفرد هیات موتورسواری و اتومبیل رانی استان تهران که ساعت ها چشم انتظار پیدا کردن راه دسترسی بودند هنوزعملیات ساخت پل به پایان نرسیده بود که به سرعت از روی پل موقت عبور نمودند تا کمک های خودرا سریع به مردم روستاهای سیل زده منطقه برسانند.
یکی از خودروها گروه هنوز لایه ای نازکی برروی لوله های بتونی ریخته شده بود که بدون درنگ و بدون توجه به اخطارها و خطرناک بودن پل به سرعت ازروی پل گذاشت تا شاید بتواند کمک ها را به مردم گرسنه و چشم انتظار برساند.
با عبوراز روی پل موقت بر ای تهیه گزارش ازوضعیت سیل زدگان منطقه تاریکه و رنگه رزان و روستاهای اطراف گنبد امامزاده ابراهیم (ع) (بابای بزرگ) از طریق جاده آسفالته امامزاده به مسیر خود ادامه دادیم.

*** خسارت سنگین به مسیر دسترسی روستاها
آنچه درمسیر جاده مشخص بود خسارت های سنگین سیل و رانش زمین به جاده آسفالته بود این جاده در چندین قسمت در محدوده گردنه اشکنی آسیب جدی دیده بود.
در برخی نقاط جاده آسفالته مانند زمین شخم زده شده بود و در برخی نقاط دیگر نیز ریزش کوه و جریان آب اثری از جاده آسفالته نگذاشته و فقط یک راه باریکی از کنار جاده بوسیله بولدوزر ارتش جمهوری اسلامی ایجاد شده بود.
با عبور از گردنه اشکنی در مسیر، مردم مظلوم روستاهای مسیر را سوار بر تراکتور و حیوان دیدیم که ازمظلومیت خود می گفتند و فریاد کمک سرمی دادند وگفتند نه آب داریم نه برق، مردم 10 روز است که ارتباط ندارند بالگرد نیامده آذوقه مردم تمام شده گرسنه ایم نگاه به لباس ها کنید!!!
درابتدایی جاده روستایی باباجیلان یکی از اهالی با حیوان آمده بود که کمک های مردم را دریافت کند که می گفت: روستای ما جاده ندارد مردم گرسنه اند و آرد و نان نیاز دارند.
به مسیر خود ادامه دادیم که نرسیده به چشمه سفید خانی تجمع خودروهای آفرود وتجمع مردم توجه ما جلب کرد.
با رانش زمین جاده نامشخص بود و تپه بزرگی از گل و لای که ارتفاع آن در برخی نقاط بیش از دومتر بود بلدوزر ارتش تلاش می کرد اما با توجه به حجم عظیم گل ولای راه شکافی امکان پذیر نمود.
یکی از خودروهای آفرود ایثارگرانه به سختی عبور نمود تا یک زن و دختر خردسال بیمار که در آن سوی رانش چشم انتظار بود را با خود انتقال دهد.
به هرروی با وجود حجم عظیم رانش کوه، تپه گل و لایی عبور از آن کار راحتی برای رانندگان حرفه ای خودروهای 2 دیفرانسیل هیات موتورسواری و اتومبیل رانی استان تهران نیست.
سخت بودن عبور اعضای گروه را که انسانهای از جنس مهربانی و شجاعت بودند به شک و تردید واداشته بود آنان دورهم جمع شدند.
گذر از تپه گل و لای سخت است و احتمال خطر و مرگ وجود دارد امادر آن سوی تپه گل و لایی، انسان های محروم ومظلومی چشم انتظار کمک ها هستند تا شکم گرسنه فرزندان خودرا سیر نمایند بیمارانی که نیازبه اعزام دارند وجوددارد رانندگان و گروههای مردمی هم قسم شدند از تپه گل و لای عبور کنند.
رانندگان جوان، شجاع که از رانندگان حرفه ای محسوب می شدند و سابقه حضور دربحران های گذشته و تجربه عبور از کوهستان و مناطق سخت را داشتند باشجاعت صحنه های زیبا از ایثار ،نوع دوستی وکمک به مظلوم را به نمایش گذاشتند ودل به دریا زدند وبا خودرو های خودبه سختی و به سلامت عبور کردند تا کمکهای خودرا به روستاهای اطراف منطقه امامزاده ابراهیم برسانند آنان رفتنداما کمک های ارسالی اندک است وکفاف مردم نیست.
به هرروی این روزها مردم مسیر ایتی وند جنوبی (پس از روستای تنگ پری) و مردم میربگ جنوبی (پس از روستای ده یوسفیان) همچنان روزهای سختی می گذرانند امداد زمینی سخت و مشکل ودر برخی نقاط امکان پذیر نیست.
امداد هوایی با وجود فعالیت های پراکنده همچنان ضروری است و از طریق زمینی کمک ها نیز بایستی افزایش یابد.
مردم این مناطق چادر، پتو، اقلام غذایی و بهداشتی، آرد و نان نیاز دارند هم وطن در آن سوی گردنه اشکنی انسانهای به همت شما چشم دوخته اند.
دهستان ایتی وند جنوبی یکی ازدهستان های بخش کاکاوند شهرستان دلفان است.
امامزاده ابراهیم (ع)در دهستان ایتی وند جنوبی قراردارد، در این منطقه بیش از 40 روستا وجود دارند که ارتباط ندارند و یا تردد با مشقت و سختی امکان پذیراست.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قرار دارد.
7270/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.