گودرز امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نخستین روزهای وقوع سیلاب توجه مردم و خیران به سمت و سوی تامین مواد غذایی معطوف شد و به همین دلیل در حال حاضر مشکلی در خصوص اقلام خوراکی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: مردم و خیران دقت کنند اقلام مورد نیاز کنونی سیلزدگان وسایل زندگی، فرش، پوشاک و مواد شوینده و بهداشتی است.
وی با تقدیر از همکاری مردم در تامین مایحتاج اقلام مورد نیاز سیلزدگان تصریح کرد: باید کمک های مردمی هدفمند شود تا بتوان بخشی از وسایل زندگی سیلزدگان را از این طریق تامین نمود.
معاون استاندار لرستان همچنین از مغایرت برخی آمارها انتقاد کرد وگفت: در برخی مواد گزارش های مردمی یا بخشداران با آنچه عنوان می شود تفاوت دارد که برای رفع این مساله مدیران باید ارتباط مستمری با بخشداران داشته باشند.
امیری گفت: به همین منظور یک نفر باید به عنوان رابط بحران هر دستگاه با ستاد بحران استان معرفی شود تا امارها به روز و مستند باشد چراکه اساس هر اقدامی آمار و اطلاعات است.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه جاری رودخانه شهر و روستاهای مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 30 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.