به گزارش ایرنا، جاسم محمدی فارسانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیل لرستان موجب خسارت به خانواده‌های ایتام و محسنین تحت حمایت وارد کرده که با توجه به بنیه اقتصادی ضعیف امکان جبران برای خانوارها دشوار است.
وی به تعداد ایتام و کودکان طرح محسنین اشاره کرد و افزود: ایتام خسارت‌دیده 390 نفر و طرح محسنین 260 نفر است که نیازمند مساعدت خیران در بهسازی و جبران خسارت هستند.
مدیر کل کمیته امداد لرستان با اشاره به حمایت مادی و معنوی حامیان طرح اکرام و محسنین در قالب کمک‌های ماهیانه گفت: به‌منظور یاری‌رساندن به خانوار‌های این قشر جامعه شماره‌حساب عمومی 4533334561 نزد بانک ملت با شناسه پرداخت 280000002007 برای همه هم‌وطنان در نظر گرفته‌شده است.
محمدی فارسانی با تأکید بر اینکه کمک‌های نقدی واریز به این حساب صرفا در امور ایتام و محسنین هزینه می‌شود افزود: این کمک‌ها در زمینه ساخت و تعمیر مسکن، تأمین وسایل ضروری منزل، کمک‌معیشت مصرف می‌شود.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد ستاد مدیریت بحران استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت و به مدت یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و 15 نفر هم تا کنون بر اثر این سیل جان خود را از دست داده اند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.