رضازینی وندمقدم روز یکشنبه در جریان بازدید از مدارس سیلزده پلدختر درگفت وگو با خبرنگا ایرنا اظهارداست: با توجه به تحقیقات انجام شده 10مدرسه بخش معمولان در شهر و روستای این بخش بر اثر سیل آسیب جدی دیده و قابل استفاده نیست و باید جایگزینی برای آنان چاره اندیشی شود.
وی افزود: مدارسی که در شهرستان پلدختر بر اثر سیل تخریب شده‌اند، کانکس و یا چادر جایگزین آنها می شود و یا اینکه مدارس دیگر که آسیبی به آنها وارد نشده به صورت دو یا سه شیفت در می آیند تا دانش آموزان بتوانند در این مدارس به تحصیل خود ادامه دهند.
مدیرکل آموزس وپرورش استان لرستان گفت: هم اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوان مشکل دانش آموزان سیل زده پلدختر ،معمولان و روستاهای تابعه را که تعطیل شده اند برطرف کرد و هفته آینده به هر شکلی که شده مدارس در این مناطق راه اندازی می شود.
وی افزود: منازل مسکونی بسیاری از فرهنگیان در شهرهای پلدختر و معمولان بر اثر سیل به طور کامل از بین رفته یا اینکه آسیب جدی دیده و دیگر قابل سکونت نیستند که در این رابطه علاوه بر ستاد بحران استان، آموزش و پرورش نیز در حوزه کاری خود آمار را جمع آوری کرده و اطلاعات لازم در این زمینه را به وزارتخانه ارائه خواهد داد.
زینی وندمقدم خاطرنشان کرد: همزمان با صندوق ذخیره فرهنگیان، وزیر و معاون پشتیبانی وزیر جهت تعیین تسهیلات برای فرهنگیان شهرستان پلدختر رایزنی‌هایی انجام ‌شده است.
وی با بیان اینکه برآورد اولیه خسارات به مدارس شهرستان پلدختر بر اثر سیل انجام شده افزود: آخر وقت امروز بعد از بازدید کامل از مدارس آمار و تعیین خسارات به طور دقیق به وزارتخانه اعلام می شود.
مدیرکل آموزش وپرورش لرستان گفت: یکسری لوازم ضروری و کمک های اولیه شامل پک های غذایی، پتو و چادر از جاهای دیگر تهیه و در اختیار فرهنگیان سیلزده قرار می دهیم.
وی افزود: لوازم التحریر ،کیف ،کفش و البسه دانش آموزان در مناطق سیل زده شهرستان از بین رفته که به طور قطع باید تهیه شود.
زینی وندمقدم خاطرنشان کرد: بیش از 300 میلیارد ریال بر اساس برآورد اولیه به مدارس شهرستان پلدختر که بر اثر سیل از بین رفتند خسارت وارد شده است.
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.