عزت الله نباتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان زمین های خسارت دیده 10هزار هکتار زمین های زراعی بوده که بیشتر در حاشیه رودخانه قرار گرفته که تخریب و دچار آبگرفتگی شدند همچنین 600 هکتار باغات این شهرستان به نوعی دچار رانش زمین شده اند.
وی اظهار داشت: بارندگی های سیلابی بروجرد موجب وارد شدن خسارت و تخریب 28 مرکز پرورش ماهی، تخریب 800 واحد دامی و تخریب 60 مورد پل شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: تخریب 30کیلومتر جاده بین مزارع، 35 کیلومتر کانال آب بر مزارع کشاورزی و 170 چشمه قنات از دیگر خسارت های ناشی از سیل اخیر در بروجرد است.
نباتی تاکید کرد: میزان خسارت نهایی به محصولات کشاورزی این شهرستان بعد از فروکش شدن آب در زمین های کشاورزی و باغی برآورد خواهد شد اما درمجموع بخش گسترده ای از زمین های کشاورزی بین 30 تا 100درصد دچار خسارت شده اند.
وی بیان کرد: براساس برآورد اولیه سیل و بارندگیهای اخیر حدود 700میلیارد ریال خسارت به زمین های کشاورزی و باغات بروجرد وارد کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: بیشترین میزان خسارتها به ١٤ روستا در منطقه شیروان، دهستان و همت آباد بوده است.
نباتی از همه روستاییان و باغداران و کشاورزان خواست خسارت های ناشی از بارندگی های اخیر در زمینه زراعت، اصطبل، شیلات و یا زیرساخت های کشاورزی به کارشناسان جهاد کشاورزی گزارش داده تا بعد از بررسی برآورد خسارت شود.
شهرستان بروجرد دارای 69هزار هکتار زمین باغی و زراعی است در بارش های اخیر 130میلیمتر باران در این شهرستان باریده که مجموع بارشهای سال زراعی را به 854میلیمتر رسانده و این درحالیست که مجموع بارش سال زراعی گذشته 181میلیمتر بوده است.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.