شهرستان پلدختر بعد از سیل در گل فرو رفته و مردم سیل‌زده در شرایط سختی به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرستان پلدختر هویزه ثانی را مسئولان دریابند؛ پس از گذشت ۳ روز از فاجعه خسارت‌های این شهرستان هنوز راه‌های دسترسی به آن مسدود و امدادرسانی به کندی صودت می‌گیرد. غرب شهر صددرصد سیل‌زده است اما امدادرسانی در شرق صورت می‌گیرد. روزها به‌سختی بر مردم گذشته و شب‌ها با کابوس بیدار می‌شوند. این مردم بی‌پناه و گرفتار در سیل هستند؛ غرب شهر به ارتفاع ۲ متر در گل مدفون است.

مردم بخش رومشگان از طریق کوهستان مله با پای پیاده و چارپا به مردم سیل‌زده پلدختر و توابع آن امدادرسانی می‌کنند.

وضعیت و شرایط روحی مردم  در برخی مناطق به‌دلیل اینکه روستاهایشان زیر آب رفته و ساکنان‌شان هنوز در محاصره آب هستند بحرانی است. همچنین به روستاهای افرینه، جلگه، روستاهای زیودار، بابازید، چم شهران، مورانی تاکنون امدادرسانی نشده است.

برای دسترسی به این روستاها نیاز به پل‌های موقتی استتا بتوانند امدادرسانی کنند. با توجه به سرمای منطقه؛ گرسنگی و تشنگی برای کودکان و کهنسالان غیرقابل تحمل است. تمام زندگی و دسترنج سال‌ها زحمت دست‌های پینه بسته و عرق ریختن این مردم که با دامداری و کشاورزی ساخته بودند یک‌روزه با فاجعه سیل دوازدهم فروردین از بین رفت. با وضعیت اقتصادی مملکت این مردم بحران‌زده چگونه می‌توانند خانه‌شان را دوباره بسازند یا وسایل زندگی بخرند.

همچنین به مردم سیل‌زده‌ روستای روبند در محور معمولان-روبند هنوز هیچ‌گونه امدادرسانی  نشده است. این روستا هنوز  به مناطق دیگر دسترسی ندارد و باید امدادرسانی هوایی شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.