به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، 'عبدالهاشم حسن نیا' عصر چهارشنبه اعلام کرد: مسیر فرعی از سمت آزادراه خرم آباد - پل زال به شهر پلدختر ایجاد شده است و مسیر شهر معمولان تا فردا بعدازظهر از طریق راه ارتباطی دیگری باز می شود.
وی ادامه داد: در تلاشیم راه ارتباطی «زمینی» به معمولان را ایجاد کنیم.
حسن نیا تخریب پل‌های بزرگ را بسیار زیاد توصیف کرد و افزود: به دنبال آنیم که با ایجاد پل‌های موقت، راه‌های ارتباطی معمولان و شهرها و روستاهای بحرانی را برقرار کنیم.

** خسارت اولیه سیل به راه های لرستان 250 میلیارد تومان است
معاون وزیر راه و شهرسازی خسارت اولیه سیل به استان لرستان را 250 میلیارد تومان برآورد کرد.
به گفته وی، مجموعه وزارت راه و شهرسازی با توان بخش خصوصی از 220 دستگاه ماشین آلات برای امدادرسانی به سیلزدگان لرستان و بازگشایی مسیرها استفاده می کند و 200 دستگاه لوله، باکس، قطعات بازسازی و پل های موقت به منطقه منتقل شده است.
لرستان هشت هزارکیلومتر ر اصلی، فرعی و روستایی دارد.
آغازین روزهای امسال شدت بارش ها و وقوع سیل، نوروز را تحت شعاع قرار داده و مردم و مسئولان این استان درگیر و دار این حادثه هستند.
برآورد خسارت موج اول بارش های امسال تا 800 میلیارد تومان عنوان شد و در حالی که تلاش برای احیای مجدد استان آغاز شده بود موج بارشی جدیدی از ابتدای هفته جاری سراسر استان را در بر گرفته است.
اوج فعالیت این سامانه از هفته دوم تعطیلات نوروز98 و به صورت متناوب ادامه داشت بارش های سیل آسایی که چندین رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالی بیدار و روانه شهر و روستاهای استان کرد.
دوشنبه 12 فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان سد مروک دورود سرریز کرد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند .
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت لحظات سخت و جدال نفس گیری با سیلاب داشتند و یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون 14 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.