مرتضی سلیمی صبح چهارشنبه در تشریح آخرین روند ارائه خدمات امدادی در مناطق سیل زده استان لرستان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نیروهای امدادرسان هلال احمر استان لرستان با حضور در منطقه یادشده به بررسی نیازهای غذایی و تغذیه ای سیل زدگان پرداختند و بسته های یادشده را توزیع کردند.
به گفته وی، همچنین 25 هزار تخته پتو میان سیل زدگان توزیع شده است.

* توزیع بسته های غذایی ویژه افراد کم توان
این مسوول اضافه کرد: با نیازسنجی های انجام شده، تهیه بسته غذایی ویژه افراد کم توان شامل کیسه برنج 10 کیلویی، نمک تصفیه شده، کنسرو لوبیاچیتی، کنسرو تن ماهی، عدس سبز، قندکله شکسته شده، لوبیا چیتی، روغن مایع خوراکی، شکر و چای خشک در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، این بسته بزودی میان سیلزدگان توزیع می شود.

* محموله های جدید در حال بارگیری و ارسال است
سلیمی اضافه کرد: محموله های جدید امدادی از سراسر کشور در حال بارگیری و ارسال به مناطق آسیب‌دیده و متاثر از سیلاب است.
وی افزود: در صورت تامین امنیتاز سوی سپاه پاسداران و معتمدان محلی، این محموله های امدادی با توجه به فوریت های امدادرسانی میان سیل زدگان توزیع می شود.

* انبارهای پشتیبانی عملیات امداد و نجات تقویت شد
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: دیروز (سه شنبه) 18 هزار و 475 دستگاه چادر امدادی به منظور اسکان اضطراری و موقت سیلزدگان به همراه 2 هزار و 790 دستگاه چادر مسافرتی به استان لرستان ارسال شد.
وی افزود: سه هزار بسته غذایی 72 ساعته، سه هزار بسته غذایی یکماهه، 23 هزار و 700 تخته پتو و هزار و 200 تخته موکت تا ساعت 16 سه شنبه برای تقویت انبارهای پشتیبانی عملیات امداد و نجات و توزیع به این استان ارسال شد.

* در اقلام امدادی مشکل نداریم
سلیمی اضافه کرد: با ارسال این اقلام امدادی اکنون مشکل موجودی اقلام زیستی، مواد غذایی و امدادی در لرستان نداریم.
به گفته وی، شهرستان های کوهدشت، پلدختر، رومشکان و معمولان که راه ارتباطی آنها قطع است، در اولویت اول امدادرسانی قرار دارند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران از یکشنبه در لرستان، موجب بروز سیل و طغیان رودخانه ها در چهار شهرستان این استان شد و راه ارتباطی شهرستان پلدختر و بسیاری از روستاها را بست.
از نخستین ساعت های روز سه شنبه 13 فروردین جمعیت هلال احمر و نیروهای امدادی توانستند به شهرستان پلدختر و روستاهای این شهرستان و شهر معمولان وارد شوند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.