حسین زینی وند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه بیش از 50 نفر امدادگر در شهرستان سلسله در جریان امدادرسانی به سیل زدگان شهرستان سلسله مشارکت داشتند، اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال احمر در این مدت به تمام روستاهایی که خانوارهای آنها از نظر آبگرفتگی منازل دچار مشکل شده بودند، امدادرسانی های لازم را صورت داده اند.
وی با اشاره به توزیع پتو و چادر در میان خانوارهایی از مناطق روستایی که منازل آنها تخریب شده اند، بیان کرد: در منطقه قلایی نیز به ساکنان روستای چم گرگعلی که ساختمان هایشان به طور کامل تخریب شده، امکانات اولیه زندگی از طریق چهار خودوری امدادی تحویل داده شد.
زینی وند اضافه کرد: همچنین در میان ساکنان روستاهای ژیریان، اسدآباد فیروزآباد، دارماهی بسطام و روستای علی آباد فیروزآباد چادر و پک های موادغذایی توزیع شد.
وی با اشاره به برپایی ستادهای اسکان اضراری برای ساکنان شهر الشتر افزود: برای ساکنان شهر نیز که نیاز به اسکان اضطراری داشتند در سالن های ورزشی شهرستان چادر برپا شد.
رئیس جمعیت هلال احمر سلسله ادامه داد: نیروهای امدادی شهرستان با وجود امکانات کم، با تمام توان تلاش خود را در امدارسانی به شهروندان و کمک به سیل زدگان شهرستان به کار گرفتند.
اوج فعالیت سامانه بارشی از ابتدای هفته جاری آغاز شد و به صورت متناوب ادامه داشت بارش های سیل آسایی که چندین رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالی بیدار و روانه شهر و روستاهای استان کرده است.
دوشنبه 12 فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان کرده، سد مروک دورود سرریز کرده و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شده منزل خود را ترک کنند.
برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخت.
7265/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.