به گزارش ایرنا، عباس شرفی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به شرایط سخت مردم در پلدختر بازگشایی جاده جنوب اولویت اصلی است اما در مسیر معمولان به ویسیان مشکلاتی وجود دارد و هم اکنون تعداد زیادی از روستاها بدون راه هستند.
وی افزود: امیدواریم با کمک همه دستگاه های خدمت رسان، امدادی، نیروهای نظامی سپاه، ارتش بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اضافه کرد: در شهرستان های دورود، ازنا و بروجرد هم مشکلاتی وجود دارد راه های روستایی زیادی قطع شده همچنین جاده اصلی خرم آباد - بروجرد در منطقه هولاندشت به علت تخریب 2 دستگاه پل مسدود است.
شرفی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید داشت که بخش خصوصی باید امکانات را بیشتر کنند و آزادراه خرم آباد - پل زال تحت هیچ شرایطی نباید بسته شود.
وی یادآور شد: در این راستا مسئولیت کنترل آزادراه به اداره کل راه و شهرسازی لرستان واگذار شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اینکه جاده سپیددشت به شول آباد وصل شده است، گفت:همچنان جاده دسترسی تعداد زیادی از روستاهای الیگودرز وبخش بخشی به دلیل ریزش کوه مسدود است.
وی بیان کرد: اگر همه امکانات هم بسیج شوند یک روزه نمی توان همه این خسارتها را جبران کرد هرچند سخت است اما از مردم انتظار داریم صبر کنند.
اوج فعالیت این سامانه از ابتدای هفته جاری آغاز شد و به صورت متناوب ادامه داشت بارش های سیل آسایی که چندین رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالی بیدار و روانه شهر و روستاهای استان کرده است.
دوشنبه 12 فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان کرده، سد مروک دورود سرریز کرده و برخی سدها همچون هاله و کزنار در آستانه سرریز هستند و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شده منزل خود را ترک کنند.
برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شد، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر راه دسترسی ندارند و تاکنون نیز شرایط جوی اجازه پرواز های امدادی به این مناطق را نداده است.
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از حدود 24 ساعت گذشته لحظات سخت و جدال نفس گیری با سیلاب داشتند و دیشب را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، تنها در یک مورد بالگرد امدادی ایلام موفق به حضور در منطقه و نجات حدود 15 نفر شد که برای فرار ازسیلاب در پشت بام منازل پناه گرفته بودند.
از نخستین ساعات امروز 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است
7273/3210
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.