محمودرضا پیروی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: 6فروند بالگرد سنگین هلال احمر وچند فروند بالگرد های سپاه و ارتش همراه با محموله ‌های امداد رسانی به مردم سیل زده به پلدختر و روستاهای این شهرستان اعزام شدند.
وی افزود: این بالگردها اقلام مختلف کمک رسانی مانند چادر برای اسکان اضطراری و مواد غذایی را بین مردم سیل زده در شهر و روستاهای پلدختر توزیع می‌کنند.
دبیرکل جمعیت هلال احمربیان کرد: شب گذشته به محض فروکش کردن آب نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به صورت زمینی از راه دهلیج وارد پلدختر شده اند.
پیروی اضافه کرد: تیم‌های امدادی از استان‌های مختلف کشورمانند اصفهان، کردستان و لرستان وارد شهرستان پلدختر شده و عملیات امداد رسانی خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: امداد هوایی با طلوع آفتاب روز سه شنبه در شهرستان پلدخترآغاز شده و براساس اولین مشاهدات و ارزیابی میدانی از مناطق سیل زده بعد از فروکش کردن سیل مشخص شد بخش غربی شهر و برخی روستاهای این شهرستان به شدت آسیب دیده است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: سیل به روستاهای چم مهر، بابازید، ملاوی، بخش غربی شهر معمولان و روستاهای اطراف شهرستان پلدختر به شدت آسیب وارد کرده است.
اوج فعالیت این سامانه از ابتدای هفته جاری آغاز شد و به صورت متناوب ادامه داشت بارش های سیل آسایی که چندین رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالی بیدار و روانه شهر و روستاهای استان کرده است.
دوشنبه 12 فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان کرده، سد مروک دورود سرریز کرده و برخی سدها همچون هاله و کزنار در آستانه سرریز هستند و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شده منزل خود را ترک کنند.
برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شد، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر راه دسترسی ندارند و تاکنون نیز شرایط جوی اجازه پرواز های امدادی به این مناطق را نداده است.
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از حدود 24 ساعت گذشته لحظات سخت و جدال نفس گیری با سیلاب داشتند و دیشب را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، تنها در یک مورد بالگرد امدادی ایلام موفق به حضور در منطقه و نجات حدود 15 نفر شد که برای فرار ازسیلاب در پشت بام منازل پناه گرفته بودند.
از نخستین ساعات امروز 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
7272/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.