به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز سه شنبه پس از بازدید از مناطق سیل زده پلدختر اظهار داشت: به دلیل قطع ارتباطات، از شب گذشته نگران بودیم که کسی در آب یا خانه خود گرفتار سیلاب نشده باشد که خوشبختانه علی‌رغم خسارات مادی فراوانی که به شهر پلدختر و روستاها وارد شده و بخش عمده‌ای از منطقه به زیر آب رفته بود تا این لحظه خسارت جانی نداشته‌ایم.
وی افزود: از افراد محلی، نیروهای امدادی و ستادی پیگیری کردیم که هیچ‌گونه تلفات جانی گزارش نشده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه امیدواریم هیچ موردی از خسارت جانی در این مناطق گزارش نشود ، گفت: تقریبا 2 روز ارتباط پلدختر و معمولان با مرکز استان و سایر مناطق قطع بود برای همین نیازهای اولیه غذایی و درمانی را در اولویت قرار داده‌ایم.
خادمی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 12 بالگرد برای امدادرسانی در استان حضور دارد.
استاندار لرستان با بیان اینکه در تمامی روستاهای سیل زده ، موادغذایی، دارو، چادر و سایر مواد دیگر را توزیع خواهیم کرد، ادامه داد: تاکنون بخش عمده‌ای از این مواد بین سیل زده‌ها تقسیم شده است.
وی گفت: امیدواریم از فضای نیازهای اولیه خارج شده و به سمت سایر اقدامات حرکت کنیم و بتوانیم در یک بازه زمانی کوتاه به حالت اولیه برگردیم.
خادمی با اشاره به اینکه اطراف رودخانه کشکان و از معمولان تا پلدختر و تعدادی از روستاهای در مسیل دچار خساراتی شده‌اند، افزود: تاسیسات، جاده‌ها، زیرساخت‌ها و منازل مسکونی تخریب و یا به طور کامل به زیر آب رفته‌اند.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه خدمات رسانی در این مناطق به ترتیب در حال انجام است، ادامه داد: هم‌اکنون در شهرستان دورود آبگرفتگی برخی مناطق شهری را داریم که در حال برطرف شدن هستند.
وی گفت: در الیگودرز نیز با توجه به بارندگی شب گذشته و بارش برف، راه‌های ارتباطی تعدادی از روستاها مسدود است که در تلاش هستیم از طریق امداد هوایی خدمات‌رسانی کنیم.
خادمی با بیان اینکه خدمات‌رسانی هوایی در اولویت است، گفت: امیدواریم با کمک تمامی نهادها از جمله ارتش، سپاه، هلال احمر بتوانیم این کارها را به خوبی انجام دهیم.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.