وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس منطقه آق‌قلا از ۱۷ فروردین آغاز به کار می‌کند، تاکید کرد: در استان لرستان و دو شهر پلدختر و معمولان آمار دقیقی از خسارت وارد شده به مدارس در دست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بطحایی در بازدید از مدارس منطقه آق‌قلا گفت: در بازدیدی از برخی مدارس داشتیم تمام تلاش‌مان را کردیم که مدارس در این مناطق از روز شنبه ۱۷ فروردین آغاز به کار کند. 

وی ادامه داد: در برخی مناطق نیز که به دلیل آبگرفتگی امکان ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان وجود ندارد، مدارس جایگزین پیش‌بینی شده است. 

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ۵۵ تا ۶۰ کانکس به مناطق سیل‌‌زده ارسال شده تا به عنوان کلاس درس مورد استفاده قرار بگیرد، اظهار داشت: تجهیزات کلاسی در این مناطق مستقر شده است و آمادگی کامل برای شروع کلاس‌ها از ۱۷ فروردین وجود دارد.

بطحایی درخصوص وضعیت مدارس سایر مناطق کشور به ویژه استان لرستان هم تصریح کرد: اقدامات آموزش و پرورش به تبع اقدامات دولت است اما اولویت اول ما حفظ سلامتی و جان دانش‌آموزان است. ضمن اینکه باید در اولین فرصت کلاس‌ها بازگشایی شوند اما در لرستان، در پلدختر و معمولان شدت سیل بسیار زیاد بوده و مدارس در معرض خطر هستند و آسیب جدی به برخی از مدارس وارد شده است. 

وی با بیان اینکه گزارش دقیقی از تعداد مدارس آسیب‌‌‌دیده در دست نیست، خاطرنشان کرد: امکانات ما برای مدارس سیل‌زده در این مناطق آماده است و به محض اینکه امکان زندگی کردن در مناطق وجود داشته، مدارس نیز دایر خواهد شد. پیش‌بینی لوازم التخریر، لوازم کلاس، منابع و اعتبارات لازم برای بازسازی و نوسازی مدارس در این مناطق وجود دارد و ان‌شالله به محض برطرف شدن این حادثه و بازگشت مردم به خانه و زندگی‌شان آموزش نیز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.