رییس جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده در غرب وجنوب غرب کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر پیوندی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم در مناطق سیل‌زده گفت: سیل در استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان خسارات وارد کرده است. در استان ایلام مناطق دره‌شهر و ماژین در محاصره آب هستند.

وی ادامه داد: با بهبود وضعیت جوی از صبح امروز سه فروند بالگرد در این مناطق مستقر شده‌اند و نیروهای امدادی را به منطقه ارسال می‌کنند. ما از روزهای گذشته با توجه به پیش‌بینی وضعیت منطقه، مواد غذایی و نیروهای عملیاتی در منطقه مستقر شده بودند.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت سیلاب در استان لرستان اظهار داشت: در استان لرستان وضعیت بدتر است. شهر پلدختر کاملا محاصره شده بود اما از نیمه شب گذشته با تلاش نیروهای امدادی راه امدادی زمینی به این شهر باز شده است.

پیوندی با بیان اینکه ۱۰ شهر در استان لرستان دچار مشکل شده‌اند، تصریح کرد: وضعیت شهر پلدختر بسیار بد است و خسارات زیادی به این شهر وارد شده است. شش فروند بالگرد با توجه به بهبود وضعیت جوی و امکان تردد هوایی، در منطقه مستقر هستند و پروازها از صبح امروز شروع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۸ تیم عملیاتی در ایلام و ۲۹ تیم عملیاتی در شهر پلدختر مستقر هستند. هدف ما امداد و نجات جان انسان‌ها و جلوگیری از تلفات است و امیدواریم با همکاری نیروهای امدادی و سپاه و ارتش هرچه سریعتر مردم را به مناطق امن منتقل کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در پلدختر تلفات انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان خوزستان وضعیت خوبی ندارد و آب‌ها وارد بخش شمالی استان شده‌اند و با افزایش آب سدها که در مناطق شمالی وجود دارد روستاهای زیادی به زیر آب خواهد رفت. ما امکان اسکان اضطراری برای ۱۰۰هزار نفر پیش‌بینی کرده‌ایم.

پیوندی اضافه کرد: در حال حاضر تمرکز ما روی استان لرستان است و تلاش می‌کنیم مردم را که در محاصره هستند نجات دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.