به گزارش خبرنگار ایرنا، نوروز امسال، نوروزی متفات برای مردم لرستان و البته سایر عزیزانمان در جای جای ایران اسلامی بود، بسیاری از مردم لرستان در شرایطی به استقبال بهار می رفتند که گرچه به دلیل برخی شرایط داخلی و خارجی حاکم بر کشور، آجیل و پسته شب عید بر سر سفره هفت سین خود نداشتند اما دلی پرامید به آینده ای روشن نسبت به عبور از موج گرانی ها.
لرستان آزموده است بسیاری از شرایط سخت را، مردمانش قویتر و صبورتر از این حرفها هستند، گواهش صبوری در مقابل امواج بی رحم و خروشانی است که به خانه و کاشانه های ساخته با هزاران مصیبت رحم نکرد.
لرستان خود را مهیای استقبال از مسافران نوروزی ساخته بود و چشم امید به مقصد گردشگری شدن داشت و رونق اقتصادی که در پی می داشت اما امروز در گوشه گوشه لرستان، بهارمالگه هایی که برپا شده بود برای استقبال از بهار، در زیر سیلابهای خروشان مدفون است.
لرستان چشم امید به رونق صنعت گردشگری و فرارسیدن بهار و استقبال از مسافران داشت اما امروز آنچه برجای مانده ویرانی و خرابی و خسارت هایی است که تا سالهای سال زخمی بر دل لرستان خواهد بود.
امروز مردم لرستان به جای رفتن به دامان طبیعت، سیزده بدر را در دل ویرانی هایی سر می کنند که مصیبتش را باید گره زد به صورتهای سیلی خورده در مقابل امواج بی رحم و خروشان.
ما مردمان آزمون های سختیم، بی شک مردم لرستان و سایر هموطنان سیل زده، این بحران را نیز پشت سر خواهند گذاشت و مادران آن روزگاری قصه سیل لرستان را لالایی شبانه کودکان خود خواهند کرد تا امیدهای آینده این دیار بدانند که ما مردمان آزمون های سختیم.
لرستان امروز نیازمند عزم و همتی ملی است تا دوباره قامت راست نماید و پولادین تر از دیروز استوار شود.
لرستان را دریابید، مرهمی بر دردهای این دیار باید...
* خبرنگار ایرنا
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.