امیر سرتیپ علی عفیف روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: 2 فروند از این بالگردها صبح امروز به مقصد لرستان پرواز کردند و 2 فروند دیگر ظهر امروز به استان سیل زده لرستان اعزام می شوند.
وی بیان کرد: هوانیروز در کنار هموطنان سیل زده خواهد بود و ازهیچ کوششی برای کمک رسانی به این عزیزان دریغ نخواهد کرد و در این راستا توان و امکانات خود را به کار گرفته است.
وقوع سه مرحله سیل در سال گذشته بیش از پنج هزارمیلیارد ریال خسارت در لرستان به جای گذاشت و مردم بسیاری از شهرهای لرستان به نحوی با تبعات این خسارت ها به استقبال سال 98 رفتند.
اما آغازین روزهای امسال نیز شدت بارش ها و وقوع سیل، نوروز را تحت شعاع قرار داده و مردم و مسئولان این استان درگیر و دار این حادثه هستند.
برآورد خسارت موج اول بارش های امسال تا 800 میلیارد تومان عنوان شد و در حالی که تلاش برای احیای مجدد استان آغاز شده بود موج بارشی جدیدی از ابتدای هفته جاری سراسر استان را در بر گرفته است.
اوج فعالیت این سامانه از یکشنبه شب آغاز شد و به صورت متناوب ادامه دارد، بارش های سیل آسایی که چندین رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالی بیدار و روانه شهر و وروستاهای استان کرده است.
روز دوشنبه سه رودخانه خرم آباد، و رودخانه شهرستانهای دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان کرده، سد مروک دورود سرریز کرده و برخی سدها همچون هاله و کزنار در آستانه سرریز هستند و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شده منزل خود را ترک کنند.
برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شد، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر راه دسترسی ندارند و تاکنون نیز شرایط جوی اجازه پرواز های امدادی به این مناطق را نداده است.
راههای منتهی به خرم آباد مرکز استان بسته شده و امروز با کشته شدن 2 نفر در معمولان و ویسیان، شمار جان باختگان بارش های سیل آسا در لرستان به هفت نفر رسید.
بارش های سیل آسا باند فرودگاه خرم آباد را احاطه کرد و معاون اول رییس جمهوری را مجبور کرد سفر خود به خوزستان را زمینی ادامه دهد.
مناطق جنوبی و ساحلی خرم آباد را سیلاب عظیم در برگرفته و روستاهای جنوب این شهر دچار آبگرفتگی شدید شده اند، در پلدختر به دلیل قطع راههای زمینی و ارتباط تلفنی تا شامگاه امشب، عدم امکان پرواز امدادی، اطلاعی از روستاهای سیل زده حاشیه کشکان در دسترس نبود.
چندین روستای پلدختر همچون بابازید، چم مهر و ودمرود زیر آب رفته اند، بخش غربی شهر با جمعیت حدود 6 هزار نفر و شهر معمولان نیز غرقاب هستند.
فرماندار دوره چگنی هم حجم خسارتها را بالا عنوان کرده و اظهار داشته 60 درصد منازل مسکونی دچار آبگرفتگی شدند.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.