به گزارش ایرنا فرماندار دلفان به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حجم سنگین بارش ها و و چشمه ساران کوههای اطراف سیل در خیابان های اصلی شهر جریان دارد.
به گفته حشمت بهمنی منطقه الفت آباد و منطقه شهردارب در شهر نورآباد در محاصره سیلاب است که نفربرهای ارتش و دستگاههای عضو ستاد بحران در حال کمک رسانی به مردم منطقه هستند.
فرماندار دلفان معتقد است با وجود تلاش شبانه و روزی ستاد بحران اما حجم ریزش و طغیان رودخانه ها دست ما را بسته است و اولویت ما جان شهروندان است که تلفات انسانی نداشته باشیم.
وی چادر امدادی، پتو، مواد غذایی و آب شرب را از نیازهای اساسی برای مردم منطقه عنوان کرد.
رییس ستاد بحران دلفان گفت: سیل ارتباط بیش از 350 روستا از 440 روستای این شهرستان را قطع کرده است که به سبب تخریب برخی پل ها و جاده امکان کمک رسانی وجود ندارد.
وی افزود: سیل خسارت های سنگینی به دلفان وارد کرده است بیش از 13 هزار هکتار اراضی کشاورزی و هزار هکتار باغات خسارت دیده اند
وی افزود :سیل به بیش از هزار و 500 واحد مسکونی و تجاری در شهر نورآباد و بیش از دوهزار و 500 واحد مسکونی در روستا خسارت وارد کرده است.
بهمنی بیان کرد : سیل همچنین به بیش از هزار واحد دامداری سنتی خسارت وارد نموده و بیش از هزار دام نیز تلف شده اند.
فرماندار شهرستان دلفان از مردم منطقه خواست با صبر با مجموعه ستاد بحران همکاری کنند چون هدف اصلی ستاد بحران به حداقل رساندن خسارت ها است.
به گزارش ایرنا ،همدلی شهر نورآباد را فرا گرفته است و نیروهای جهادی و مردمی در حال کمک رسانی به مردم هستند.
نیروهای اعزامی از لشکر 84 و لشکر کرمانشاه با نفربرهای بی تی آر و ماشین آلات سنگین در حال خدمات رسانی به مردم منطقه هستند.
بارش ها در شهرستان دلفان بصورت برف تگرگ و بارش ها در شهرستان دلفان بصورت برف تگرگ و باران است و کاهش شدید دما نیز مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.
مردم شهرستان دلفان در گفت و گو با ایرنا امکانات و تجهیزات موجود را برای مقابله باسیل ناکافی می دانند و خواستار اعزام امکانات مورد نیاز به منطقه شدند.
بارش برف در محورهای ارتباطی نیز موجب کندی تردد در این محورها شده و تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قراردارد.
7270
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.