در پی بارندگی‌های اخیر سد مروک در شهرستان درود سرریز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بارندگی‌های شدید در استان لرستان طی روزهای اخیر باعث تخریب بسیاری از زیرساخت‌های شهری و روستایی در بخش‌های مسکونی، پل‌ها، آب، برق، گاز و محورهای ارتباطی و کشاورزی شد.

سرریز شدن سد مروک تا ساعتی دیگر

سرپرست فرمانداری درود گفت: سد مروک به احتمال زیاد تا ساعتی دیگر به دلیل بارندگی‌‌های شدید سرریز می‌‌شود. روستاهای لبان، سفید کن، حیدرآباد، پهلوان کل در معرض خطر سیل هستند.

وی افزود: در روستاهای سفید کن، لبان شهرستان درود وضعیت قرمز بوده و نیاز است این روستاها تخلیه شوند.

خسارات وارده به محور پلدختر-خرم آباد 

مسئول ستاد بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان لرستان نیز در جلسه ستان بحران شهرستان پلدختر اظهار داشت: به علت طغیان رودخانه کشکان و خسارت وارده به محور پلدختر - خرم‌‌آباد در هر دو لاین است. پرسنل اداری راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای همراه با تجهیزات موجود تمام تلاش خود را برای بازگشایی مسیرها انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: روستاهای حریم جاده و محورها مورد توجه قرار می‌‌گیرند. محور گردنه طول‌‌کش به سمت اسلام آباد غرب، محور دره شهر و محور آزاد راه خرم زال باز است و تردد در این محورها برقرار است.

نقل مکان روستاهای حاشیه رودخانه سیمره در جنوب پلدختر

مرتضی کاییدی سرپرست بخشداری مرکزی پلدختر با حضور در بین اهالی روستاهای جنوب شهرستان درخصوص بارندگی‌‌‌های اخیر و احتمال طغیان رودخانه سیمره تذکرات و هشدارهای لازم را به اهالی روستاها اعلام و تصریح کرد: با توجه به پیش‌‌بینی‌‌های هواشناسی و حجم بارندگی‌‌های اخیر روستاهایی که در حریم رودخانه‌‌ها قرار گرفته‌‌اند، منازل خود را ترک کنند و به مکان‌‌های امن نقل مکان کنند.

پل قدیم روستای افرینه زیر آب رفت

بر اثر طغیان رودخانه چول حول پل قدیم افرینه زیر آب رفت. در صورت ادامه بارش‌‌ها پل جدید نیز که در سیلاب قبلی آسیب‌‌دیده بود در خطر تخریب قرار دارد. مردم از رفتن به حاسیه چول حول خودداری کنند.

قطع راه ارتباطی ۵۰ روستای معمولان

حجت‌‌الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهر معمولان هم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قریب به یک هفته از سیل معمولان می‌‌گذرد هنوز راه‌‌های ارتباطی و ورودی ۵۰ روستا قطع و هیچ گونه راه دسترسی به آنها مقدور نیست. این روستاها به شدت نیازمند کمک‌‌های اولیه از قبیل آذوقه، دارو و پوشاک هستند. لذا از خیرین، گروه های جهادی و امدادگر و عموم مردم استمداد کمک‌‌رسانی را داریم.

سید حبیب‌‌الله موسوی سرپرست بخشداری معمولان نیز با بیان اینکه راه ارتباطی شهر معمولان به طور کامل قطع شد، به خطر طغیان رودخانه کشکان اشاره کرد و ابراز داشت: راه ارتباطی شهر معمولان به طور کامل قطع شده است.

وی ادامه داد: آب رودخانه کشکان در حال بالا آمدن است. ضلع غربی شهر معمولان منازل خود را ترک کرده و به محل‌‌های اسکان مراجعه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه راه ارتباطی شهر معمولان قطع شده است، عنوان کرد: کوه گاو زرده ریزش کرده و ارتباط شهر معمولان با پلدختر را قطع کرده و در بالای شهر معمولان هم در محدوده پل دول گپ مسدود شده است.

بخشدار معمولان با بیان اینکه پنج نقطه از جمله دبیرستان مکتب الزهرا، طالقانی، مدرس، سالن ورزشی پوریای ولی و حوزه قدیر آماده اسکان مردم هستند، یادآور شد: با توجه به بالا آمدن سطح آب رودخانه کشکان احتمال ایجاد مشکل وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.