به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: از ابتدای سیل اخیر دولت پیگیر موضوع لرستان بود و در تماس های مکرر به این استان توجه داشتند.
وی گفت: در نهایت دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با دستور رییس جمهور در استان حضور پیدا کرده و از مناطق سیل زده بازدید کردند.
خادمی ادامه داد: در این مدت کوتاه کار پایداری نتوانستیم انجام دهیم چراکه خسارات زیادی وجود دارد اما با کارهای موقت سعی در تسریع امور مردم داشته ایم.
وی بیان کرد: ایجاد ایستگاه های پمپاژ و استمهال وام های بانکی سیل زدگان از مواردی است که انتظار داریم دولت به آن توجه کند.
استاندار لرستان گفت: باید هوشیار، امیدوار، پای کار و نگران باشیم چرا که در هفته آینده سامانه جدید از سه نقطه وارد استان شده و برای استان مشکل ساز می شود.
خادمی افزود: بارش ها شهرستان های خرم آباد، دورود و مناطق روستایی را به شدت تحت شعاع قرار می دهد و باید شرایط کاهش آسیب را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: هرچه می توانیم باید بسترهای گذر آب را تسهیل کنیم همچنین باید مقطع عبور آب را افزایش دهیم و هرچه نفوذ آب به بیرون وجود دارد را مسدود کنیم.
وی بیان کرد: باید وسایل مورد نیاز تخلیه آب از منازل را تامین کنیم همچنین هشدار دهی به مردم و اطلاع رسانی در دستور کار قرار گیرد.
استاندار لرستان افزود: جمعیت هلال احمر باید اهدای چادر به مردم را در دستور کار قرار دهد و مردم در مناطق امن پناه گیرند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.